twoheartsinone

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Ulrika Edqvist - 15 februari 2011 19:39

God kväll fina ni.


Nu är dottern nattad och jag väntar på att Sofias änglar ska börja. Det är en riktig snyftserie det för mig som är så känslig och gråter för det mesta.


Men ändå kan jag inte låta bli att se det för jag tycker det är så fint att dom hjälper andra som haft/har det tufft.



 

Lizen nyvaken efter sin middagslur


  

Lizen fick proa att sitta på toaletten utan blöja,jag satt bakom som stöd & visade att det inte var nå farligt. men fröken fick panik & storgrät. Så här är hon lite glansig om ögonen. men tyckte bilden var så söt, så kunde inte låta bli att lägga upp den.



Ni som har barn när han ni börjat potträna era barn?


Vi har provat lite då & då & hon får ibland sitta på pottan intill mig när jag går på toa. Göra det till en kul grej & visa att det inte är nå farligt. Men vi skyndar inte med det då hon inte riktigt vara redo för det, det blir när det blir & vi försöker lite då & då helt enkelt:)


Nej nu börjar snart Sofias änglar så ska väl bänka upp med näsdukar! haha


Ha en fin kväll


kram



Av Ulrika Edqvist - 15 februari 2011 16:04

Hej igen.


Lizen vilar middag, låter som hon börjar vakna till liv. Så ska snart gå in & plocka upp henne, men först passar jag på att blogga. Försökte tidigare när vi hade kommit hem från förskolan. men då krånglade internet. Så försöker igen:)


Här kommer bilderna som togs på vägen hem från förskolan.


  

Lizette har hittat något intressantare att se på än att titta in i kameran


  

Raska steg på väg till porten.


   Inne i hissen frågade jag Lizette om hon kunde titta in i kameran & le lite sött till mammas bloggläsare. Detta blev resultatet?! haha söta knäppa unge:)


 

Seriöst morsan kan du lägga av nu eller?


  

Väl hemma tog pappa Chrille av ytterkläderna & fröken levererade surminen. trött liten tjej som busat en massa på dagis:)


Det var dom bilderna det. Ska försöka ta minst några bilder per dag, vet själv att jag tycker det är roligare att läsa en blogg som innehåller bilder. Vad säger ni? Gillar ni när det är bilder i en blogg eller kvittar det?


I min blogg blir det ju mest bilder på lillskruttan eller familjebilder. Men är ju så vardagen ser ut när man har barn:)


Komentera gära & säg vad ni tycker & har ni åsikter eller ideér om vad ni vill se eller läsa om så är det bara kul.


Nu ska jag plocka upp fröken, får se om det kanske blir en promenad eller om vi hittar på något annat.


Kram


Av Ulrika Edqvist - 15 februari 2011 13:01

God dagens kära läsare.


Ska hoppa in i en dusch nu & göra mig i ordning för att hämta skruttan på dagis klockan två.


Vi hade en mysig dag igår & ist för att köpa presenter åt varandra & bara byta pengar. Så bestämde vi oss för att vi ska bo på hotell nästa månad när vi firar 3år tillsammans.


Så får vi ha det romantisk & mysigt tillsammans då. Kan vara mysigt att bara vi får göra något mysigt ihop utan Lizette. Alla föräldrar behöver någon gång få ha egentid & mysa till det en massa. Man ska ju inte bara vara föräldrar utan även ett par i ett förhållande:)


Tycker det är jätte viktigt att man försöker behålla gnistan i förhållandet,så det inte blir för mycket vardag.


Oj nu hinner jag inte sitta här mer om jag ska hinna fixa till mig.


Tar med mig kameran när jag hämtar Lizen så slänger jag in lite bilder här sen.


Ha en fin dag.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards