twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

En liten datahacker

Av Ulrika Edqvist - 14 april 2011 20:02

God kväll sötnosar.


Lizette ligger och sussar sött inne i sitt rum nu och jag tänkte bara slänga upp ett par bilder innan jag tar kväller framför Tv:n.


Efter Lizen hade badat så ville hon leka med mammas dator,den ungen är helt galen i teknikprylar! Datorer,mobiler,fjärkontroller,ipod m.m är det en teknisk sak så älskar hon det! Och när hon får knappa på någon av våra datorer blir hon som ett litet barn på julafton:) Men hon är en liten datahacker den tösen och lyckas knappa sig in på dom mest konstiga program man kan tänka. En gång lyckades hon med att få allt uppochner på gubbens dator.  


  Myser i sängen framför datorn och skriver i ett Word dokument.


 

Här lyckades hon gå in i något konstigt program så jag fick rycka in och ta bort det innan hon gjorde om inställningarna. Damen vet exakt vilka knappar hon ska trycka på för att göra bus:)


 

Och självklart skrattar hon som en tok när mamma gapar nej nej nu blev det tokigt Lizen. JAAA skriker hon då och viker sig av skratt. Skadeglädje måntro? haha


 

Mamma vad händer om jag trycker på dom här knapparna?


 

Hahaha jasså blev det tokigt då mamma?  Ni ser väl min måttligt roade min när jag får trycka ner en massa knasiga program som jag knappt visste att jag hade. haha


 

Efter det satt jag och lurpassade på henne så hon inte tryckte på vissa knappar och jösses så förbannad hon blev. Fröken kan inte förstå att man inte alltid kan få som hon vill:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Skapa flashcards