twoheartsinone

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Ulrika Edqvist - 21 februari 2011 18:37

God kväll.


Lizen ligger redan i säng, hon var så trött redan vid 18.00 så hon låg på golvet & bara grät av trötthet. Så då fick hon lägga sig tidigare idag lillsnuttan. Klart att kroppen blir trött av att ha feber & hosta så & ändå ska hon springa runt att busa lite om dagen. Tills hon nästan stupar (tur hon inte är envis som sin mor!)  


Jag har blivit värsta husfrun dom senaste dagarna. Jag diskar hela tiden & fixar fint i köket, ist för att vänta med disken tex efter middagen som man lätt kan göra när man får matkoma & säger jag tar det imorgon. Så diskar jag direkt efter maten,efter frukosten & efter lunch. Så jag diskar ca 3 ggr om dagen & fixar & gör fint. Lagar mat & småplockar mest hela tiden här hemma. 


Idag har jag dock inte orkat dammsuga då jag knappt har nå krafter kvar,men dammsög igår så inte hela världen om det inte gjordes idag. Börjar känna mig lite småfebrig så ska försöka att faktiskt vila som jag egentligen skulle gjort hela dagen idag.


Idag gjorde jag korvstroganoff med ris till middag, Lizettes favvo mat:) Hon är inte så stor i maten nu när hon är förkyld, men idag åt hon på bra. Eller ja hon åt mest korven, men huvudsaken är att hon får i sig näring:)


Efter maten badade sambon dottern medans jag diskade undan & gjorde snyggt i köket. Vi är ett bra team jag & älsklingen  


Jag börjar fundera på nödlösning på hur jag ska göra om jag inte blir bättre tills imorgon. Jag vill inget hellre än att gå på föreläsningen, men just nu vette tusan hur det ska gå till. Jag blir helt slut av att bara stå upp en liten stund.


Ska maila en klasskompis & se om hon ska på föreläsningen & om hon isf kan anteckna lite som jag sen kan skriva av. Vill ha en plan B om det skulle skita sig.


Ska pimla The med honung ikväll & bara slappa på soffan & hoppas på det bästa.

Vem vet mirakel sker ju faktiskt=)


Nej nu ska jag kika lite roliga leksaks sidor. Idag är det bara 2månader kvar tills Lizette fyller två år  



Kram

Av Ulrika Edqvist - 21 februari 2011 13:47

Hej


Här hemma har vi lite sjukstuga, fröken har smittat ner mig. snorig,ont i halsen & känner mig nå fruktansvärt matt i kroppen. Så vitt jag vet har jag ingen feber än så det känns skönt. Idag ska jag bara kurera mig så att jag förhoppningsvis känner mig bättre tills imorgon.


Då är det nämligen en föreläsning på skolan som jag sett fram emot så länge!


Det är en föreläsning om "Psykisk hälsa på ålderns höst". Att psykiskt välbefinnande främst handlar om frånvaro av sjukdom stämmer inte. Avgörande är psykologiska och sociala faktorer. Tycker det är jätte viktigt att man ser till dom äldre på ett bra sätt & att dom ska ha det så bra som det går både fysiskt & psykiskt. Tyvär är det inte många som tar tag i den psykiska biten när det gäller dom äldre & många som är okunniga inom området.


Så idag ska jag kurera mig allt vad jag kan så jag kan åka in imorgon. Den är från 09.00-11.30 ungefär +2timmars restid. Det ska jag nog fixa om jag har lite alvedon i kroppen:) För detta tänker jag inte missa!!


Nu hör jag att Lillskruttan vaknat till liv igen, hon ligger i sin säng & kraxar eller förlåt jag menar sjunger:) Man hör akta dig,akta dig. haha söta unge sjunger lilla snigel sången men kan bara akta dig biten=)


Nu ropar hon så lär gå & ta henne. Hörs senare:)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards