twoheartsinone

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Ulrika Edqvist - 28 februari 2011 16:51

Hej bloggen


Nu har vi fått tillbaka strömmen för ett par timmar sen. 


Jag börjar seriöst tro att jag åkt på en bihåleinflammation,har aldrig haft det förr så vet inte exakt hur det är att ha det.Men det gör så satans ont i mina bihålor,under ögonen och upp mot pannan. Bara att röra huvudet gör ont och att snyta sig är hemsk smärta som får mig att nästan börja gråta.


Så imorgon ska jag ringa vårdcentralen för att höra vad dom säger. Om dom har nå tips och råd eller om dom vill att jag kommer in så dom får undersöka mig. Och kanske ge antibiotika. För nu står jag inte ut längre, jag känner mig helt slut i kroppen och knoppen.


Någon som haft bihåleinflammation tidigare och har nå bra tips hur man lindrar smärtan? Jag käkar alvedon och ipren för fullt, försöker dricka mycket vatten och även snyta mig ofta. Läste nått om att ånga kan hjälpa, så ikväll ska jag koka upp lite vatten & sen sitta med ansiktet över en skål med hett vatten. Kanske kan kännas lite lättare då:)


Tycker att det kan vara bra med klagande nu så då vill jag gärna bli helt frisk så jag kan bli glad igen! Nu orkar man inte direkt med så mycket.


På återseende. 


Puss

Av Ulrika Edqvist - 28 februari 2011 10:00

Jahapp då har vi strömavbrott nu då. Får se när elen kommer tillbaka. Kul att min mobil är död & jag inte kan ladda den. Men men jag & Lizen ska nog klara oss bra ändå:)


Kram

Av Ulrika Edqvist - 28 februari 2011 08:51

God morgon.


Relativt nyvaken,sovit jätte dåligt då sambon snarkar så fruktansvärt högt nu när han är förkyld.


Lär få i mig lite frukost snart & göra mig iordning. Runt klockan 10 så börjar rörmokarn & fastighetsskötaren gå runt i huset för att besikta köket & badrummet som jag skrev om igår.


Tror inte dom skulle känna sig bekvämma med att jag går runt i trosor & Linne & ruffsig morgonfrilla  


Sambon ska iväg till tandäkaren vid 10.20, stackarn fick boka en akut tid då han har en tand som är trasig. Så den kommer dom nog dra om han har otur. Fy bara tanken på tandläkaren ger mig obehagliga rysningar (jag är livrädd för att gå till tandläkaren!)


Nu ska jag kolla maiel & sen lär jag sätta fart.


Ni får ha en fin måndag så hörs vi lite senare.


Puss 

Ovido - Quiz & Flashcards