twoheartsinone

Alla inlägg under november 2010

Av Ulrika Edqvist - 30 november 2010 22:02

  

Idag fyller min gosebubbe Snoddas 5år.


Herrn har fått extra mycket uppmärksamhet idag när Lizen var på dagis. Han har blivit ordentligt borstad i pälsen(vilket han älskar) fått godis & en hemma gjordleksak(snöre & toalettrulle) Ingen vits attköpa leksak då jag vet att han leker med dom i fem minuter & sen tittar han inte åt dom igen. Men den hemma gjorda leksaken vart uppskattad & han lekte som han var en liten kattunge igen:)


Dagis hade gått bra som vanligt. Tydligen var fröken väldigt hungrig när dom åt lunch, för Lizette åt TRE portioner av potatismos & korv. Så ena fröken frågade om hon inte hade ätit ordentligt till frukost imorse. men jodå hon åt havregrynsgröt till frukost. Men det är vår dam det matglad=)


  


Lizen & jag står & tittar ut på snön.


  

Lillhönan vinkar till folk hon ser genom fönstret. Och blir sur när dom inte vinkar tillbaka.(vi bor på tredje våningen & dom hon såg var minst 100 meter bort) haha


Fröken har busat för fult hela kvällen så hon började bli trött redan vid sju tiden ikväll. Men så tidigt får hon inte sova, för då är det morgon klockan fyra enligt henne. Så hennes kära pappa badade henne då & sen lekte hon en stund till. Så vid 19.30 ungefär fick hon flaskan så sa vi godnatt. Är så mysigt att höra henne ligga & småprata för sig själv innan hon somnade vid ca 20.00


Så det var våran dag det. Tycker dagarna går så himla fort hela tiden, imorgon går vi in i december månad. Ännu ett steg närmare julen.


Känner att jag har släppt julstressen lite så det känns skönt:)


Har lärt mig att när man får barn så blir inget som planerat. det blir som det blir & det är helt okey ändå:)


Ovasett hur det blir så får vi säkert en fin jul,det viktigaste är ju att Lizen blir nöjd & får en bra julupplevelse. Allt för våran lilla sessa<3


Imorgon ska vi kolla efter lite lucia kläder. åhh tänkt att våran lilla sessa ska vara med i sitt allra första luciatåg med sina dagis kompisar. Kommer bli så kul att se, morfar ska vara med & filma så klart:) Måste ju dokumentera alla viktiga händelse i hennes liv.


Oj vad det här inlägget drog iväg då   Jag som bara skulle skriva att Snoddas fyller år & om våran dag.


Så nu avrundar jag här innan jag babblar på för länge.


kram

Av Ulrika Edqvist - 29 november 2010 20:39

Det är jag det!


Trodde jag verkligen att min busunge till dotter skulle sitta still för att jag skulle klippa hennes lugg? haha inte en chans!


Först fick hon sitta i sin matstol & ha en leksak medans jag kammade hennes blöta hår. Fram med saxen & klippa lite. nehe inte det inte för då ruska ungen på huvudet & börjar skrika!


Ta ut fröken ur stolen & sätta henne i Chrilles knä så han fick hålla i henne. Kamma om håret så det ligger rätt. Fram med saxen & klipp en liten liten liten bit. Gallskrik!!! Panikartad unge.


Morsan börjar bli lite smått svettig när jag inser att detta kommer aldrig att gå!

Men naiv som jag måste vart så tänkte jag: OKEY ETT SISTA FÖRSÖK!


Spraya håret blött (som vid det här lagret hunnit bli torrt! Jasså det var roligt? Ja men då sprutar vi lite mer. Asgarv!) Yes nu är hon glad,detta kanske kan gå vägen? Börjar kamma håret igen!! Fram med saxen & klipper några ynga små fjun & sen vart det gallskrik igen!!


Äsch va tusan vi struntar i det! Är inte värt att hela kvällen blir förstörd & att vi blir osams för en liten lugg! Så imorgon ska jag gå in till frisören med fröken så får dom klippa henne ist (stackars stackars frisör som får Lizen som kund!) Det blir hennes första frisör besök. Har klippt hennes lugg två ggr tidigare själv & då har det gått bra.


Men nu har ju fröken myror i brallan & tycker inte om att sitta still längre stunder. Får hoppas det går bättre när frisören klipper ist. Ska nog vara smart att gå iväg med henne direkt efter dagis,då brukar hon vara lite småtrött & ganska lugn:)


Tänk att något så enkelt som att klippa en liten liten lugg kan bli så svårt!


Nu ligger iaf den bestämda donnan & sover sen ca en timme tillbaka. Njuter av tystnaden. Idag har hon varit helt sjövild & hur busig som helst. Märks att hon vill till dagis. men sa att imorgon ska du få gå till dagis (Hon går bara tis,ons & torsdagar) Då sken hon upp som en liten sol :) Så kul att honälskar att gå till dagis & trivs så bra.


Nej nu ska jag nog ta kväller här & plocka fram lite chips & mysa i soffan.


Vi hörs imorgon igen.


Kram

Lat

Av Ulrika Edqvist - 29 november 2010 16:10

Hej.


Är lite lat idag så jag bjuder bara på lite blandade bilder. Bättre än ingenting va?


  

Här är du bara några minuter gammal<3

 

  

Sommar fin på besök hos faster.

 

  

Du sover tryggt i mormors famn,som också slumrade till:)

 

  

Midsommar fin tös i Värmland hos gammelfarmor & gammelfarfar.

 

  

Mina älsklingar<3

 

  

Tänk att du vart så liten vår lilla sessa!

 

Sådär det var lite gamla bilder det från lillfisen var nyfödd till några månader.

 

Idag har vi inte gjort så fruktansvärt mycket här hemma. Städat lite & pysslat.

 

Funderar på att klippa Lizettes lugg efter maten då den börjar bli väldigt lång & hänger ned i ögonen. Får hoppas hon vill sammarbeta lite så det går fort,fröken har myror i brallan & är väl inget fan av att sitta stilla en längre tid.

 

Imorgon måste jag ringa skolan & höra om dom fått in mina betyg som jag skickade förra veckan. Fick brev av dom idag om att jag måste kompletera med mina betyg för att kunna söka utbildningen (undersköterska) men dom borde redan ha fått dom.

Får kolla upp det för säkerhets skull så dom inte kommit bort.

 

Ne nu ska jag kolla mailen lite & läsa lite bloggar innan maten.

 

Hoppas ni alla mår bra.

 

Ps: Tycker ni är fruktansvärt dåliga på att komentera här, ni kan väl åtminstonde skriva en liten rad? Så jag vet vem det är som läser bloggen här. Lovar att jag inte bits  

 

Kram



Av Ulrika Edqvist - 28 november 2010 17:25

Förlåt för kass bloggning,men jag har dom sista dagarna eller sista veckan kännt mig så orkeslös och trött konstant.


Vet inte vad det kan bero på? Om det kanske är så att jag är inne i en liten depp period? Har märkt att jag blir lätt nedstämd inför julen, på ett sätt älskar jag julen och det är så kul för Lizen att uppleva allt som hör julen till.


Men samtidigt så känner jag mig alltid så stressad inför julen,alla klappar som ska köpas,allt som ska förberedas,alla man ska träffa. (min mamma bor i Sala & min ena bror också,men andra  bror bor i Uppsala,min mormor & morfar bor i Västerås. Min pappa & hans sambo i Kungälv,min farmor & farfar i Värmland. Christians mamma bor på Tjörn,hans bror med familj i Trollhättan & hans syster med familj i Stenungsund)


Som sagt det är några familjemedlemmar som det ska klaffa med!


Men som det ser ut nu så kommer vi fira själva julafton hos min pappa & hans sambo i Kungälv min farmor & farfar kommer vara där. Så smidigast så får man alla dom samlade.


Juldagen kommer vi bara vara hemma & mysa själva


Annandagen ska vi försöka samla ihop sambons familj på ett & samma ställe.


Sen är det min familj kvar på mammas sida & det är ju ca 40mil att åka. Ingen av oss har körkort så det blir ju först buss in till Gbg & sen tåg till Västerås & sen tåg igen till Sala om nu ingen hämtar oss i V-ås.


Och även om jag inte vill annat än att åka & fira ihop med min mamma,bröder & alla andra så vet jag vilken julstress det är med tåg. Och att sätta en 1,5åring på ett fullproppat tåg med antagligen en herrans massa förseningar känns inte sådär jätte frestande med tanke på att resan tar ca 6 timmar för att vara framme i Sala.


Så tror att jag känner mig lite deppig för jag får så dåligt samvete för att vi antagligen inte kommer kunna åka till Sala förns efter nyår (alltså år 2011) Det känns som en evighet tills dess! Har inte vart i Sala sen i sommras & jag saknar dom varenda dag. Gör så ont i hjärtat att jag inte kan få träffa min kära mamma som jag vill.

Önskar att jag hade alla mina nära & kära i närheten så allt inte vore så komplicerat.


Jaja känner mig helt enkelt lite nere & orkeslös. Så jag försöker lägga allt fokus på min älskade dotter ist. Bloggen kanske blir lite lidande,men hoppas ni förstår.


Bloggen är ju ändå relativt ny så har ju inte hunnit få så jätte många läsare än. Och sen tar det ju ett tag innan man kommer in i bloggandet ordentligt.


Ne nu ska jag gå & busa lite med min sessa, Hon är min medicin & själet till att jag faktiskt orkar kliva upp ur sängen nu när jag mår som jag gör  



Hoppas ni mår bra & har det bra i snökaoset.


Kram

Av Ulrika Edqvist - 27 november 2010 13:23

Hej på er.


Vi har nyss kommit in från ca en timmes promenad & handling. Såg inte så kallt ut när man tittade ut,men fy så kallt det var!!


Nu ligger lillfisen och sover middag,sen när hon vaknat blir det lite och äta. Sen ska vi nog gå ut och åka lite pulka, såg att det var folk som åkte pulka nu utan att drunkna i snön. Så nu ska det nog funka  


  

Mammas hjärta

 

  

Rudolf med röda mulen

 

  

mamma bär mig!!!

 

(Bilderna går att klicka på för att se dom i större format)



Ska försöka komma ihåg att att med kameran ut om vi går till pulka backen sen.


Nu ska jag passa på att läsa lite bloggar medans det är lugn och tyst  



Kram





Av Ulrika Edqvist - 26 november 2010 19:29

Igår morse så beställde vi 3par skor från www.skopunkten.se 2par till mig och ett par till Christian.


Och ikväll fick vi sms avi om att dom kommit fram. Himla snabb leverans, sånt gillar vi! Bsetällde i samma veva en Micki minikök till Lizette i julklapp från www.lekmer.se som också kom fram ikväll. Dom hade dessutom sänkt pris på den nu inför jul så den kostade bara 399kr (ord.pris på 629kr) Så gå in och kika om ni vill köpa bra och billiga julklappar som har snabb leverans.


Nej jag får inte betalt för att göra "reklam" för skopunkten eller lekmer. Men jag älskar att få bra tips på bra sidor med snabb leverans. Så tänkte jag vill tipsa er som läser om det  



  

Ett par svarta varmfodrade svarta stövlar.


Hade velat ah ett par snygga kängor,men eftersom jag får sån ledvärk på vintern när det är kallt måste jag ha nått som värmer upp benen ordentligt.


  

Ett par mörkbruna "Uggs" så klart fejk,känner inte för att kasta ut så mycket pengar på skor för ett par äkta Uggs.Dom lägger jag hellre på Lizette eller nått annat roligt:)

 

Himla sköna var dom iaf båda två så jag är nöjd.


Gubben är nöjd med sina vinterkängor också   


Och Lizette kommer garanterat bli nöjd med sitt minikök som hon får i julklapp också. sen ska det köpas lite kläder till fröken så är vi klara med julklapparna till fröken. Hon kommer få så mycket av alla ändå. Så det går knappast någon nöd på henne.


nej nu blir det idol mys med min kära fästman  



Ha en mysig kväll nu.


Kram kram



Av Ulrika Edqvist - 26 november 2010 11:16

Hallå där.


Fredag idag och vad gör jag hemma nu? Jo vi var insnöade imorse,eller ja det var närmare två meter snö och inte mycket som var skottat! Så även om vi hade tagit oss fram till busshållplatsen så kändes det inte tryggt att åka buss i snöovädret.


Inte värt att riskera våra liv för en gynundersökning anser jag.


Vart en hemsk natt, Snoddas levde rövare i ca 1,5 timma inatt då var jag inte glad på katt fan. Visst att han busar och så. Men i natt fick han nått fri spel och sprang runt i hela lägenheten (även i Lizens rum) Att Lizette inte vaknade är ett under! Men efter vi fyllt på maten lite så lugnade han ner sig. Tror klockan vaca tre då. När vaknar våran kära dotter? Jo vi FEM tiden. inte alls pigg då. Men hon fick en smörgås och satt och titta på barnTv så vi kunde snosa vidare.


Vid sextiden somnade hon till slut om iaf. Och vid sju så konstaterade vi att vi skulle stanna hemma.


Så natten/dagen började väl inte på bästa sätt.


Men nu ska vi göra oss i ordning lite och ta en liten promenad och sen gå och handla.


Måste handla lite inför fredags myset  


Vad ska ni hitta på i helgen?


Hoppas ni får en mysig fredag.


Ni som ska ut i trafiken. Kör försiktigt och var rädda om varandra.



Kram

Av Ulrika Edqvist - 25 november 2010 18:13

Jahapp då är det dags att besöka musdoktorn imorgon. Ska åka in till Gynmottagningen i Trollhättan för att göra ett återbesök. För ca 1,5år sen upptäckte läkarna att jag hade en otäck cysta på den ena äggstocken. Var planerat att den skulle opereras bort då den var så stor och växte in i äggstocken. men för nästan exakt ett år sen när jag sulle opereras så såg dom på undersökningen att den krymt i storleken.


Så det blev ingen operation och nu måste jag alltså in för att kolla upp så den växt bort helt. Usch jag hatar att ligga i den där förbannade Gynstolen, är en ny läkare denna gången (kvinnlig) Inte för att jag bryr mig om det är en man eller kvinna. Har mer med att göra med att man känner sig så utlämnad och blottad när man ligger där i stolen.


Jaja det ska nog gå bra! Lite prat,upp i gynstolen undersökning och Vul(Vaginalt ultraljud, enda sättet att kunna se om cystan är kvar.) Sen tacka för sig och gå.


Mina älsklingar följer med imorgon också, så efter besöket ska vi strosa lite på stan. Ska B.la kolla efter nya mockasiner till Lizette,är så kallt på golvet på dagis.


Hoppas att inte lillhjärtat blir åksjuk på bussen imorgon bara. Får se till att hon äter frukost någon timme innan vi ska åka vid nio så vi slipper spyor. Får absolut inte glömma ombyte till Lizen om det ny blir en liten olycka.


Får se om jag bloggar lite mer senare,har en del att fixa inför imorgon.


Ha en mysig kväll.


Kramar




Ovido - Quiz & Flashcards