twoheartsinone

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Ulrika Edqvist - 9 februari 2011 23:42

Suck för gråt och skrik innan läggdags, suck för att dottern vaknar sent när man själv ska gå & sova.


Suck för allting just nu känner jag. Jag är trött,orkeslös,och känner en sån stor saknad att jag bara vill gråta.


Och dubbelsuck för att vi troligtvis måste ringa vårdcentralen imorgon bitti så vi får en akutläkar tid åt Lizen. 


Detta kan bli en lång jävla jobbig natt


God natt!

Av Ulrika Edqvist - 9 februari 2011 16:21

Hej!


Hittade en lista från någon blogg som jag snodde. Har ingen större blogglust så det får duga för idag.



1. Hur gammal är du om fem år? 
2. Vem var den sista du träffade? 
3. Hur lång är du? 
4. Vilken var den senaste film du sett? 
5. Vem ringde du senast? 
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? 
7. Vad är dagens planer?
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? 
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
10. När såg du senast din mamma?
11. Vilken ögonfärg har du? 
12. När vaknade du idag? 
13. Har du någon gång hittat en katt? 
14. Vilken är din favoritplats? 
15. Vilken plats föredrar du minst?
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? 
17. Vad skrämde dig som barn?
18. Vem fick dig att skratta senast? 
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? 
20. Har du stationär eller bärbar dator?
21. Sover du med eller utan kläder på dig? 
22. Hur många kuddar har du i sängen? 
23. Hur många landskap har du bott i? 
24. Har du någon gång spytt på fyllan? 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
26. Är du social? 
27. Vilken är din favoritglass? 
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
29. Tycker du om kinamat?
30. Tycker du om kaffe?
31. Vad dricker du till frukost? 
32. Sover du på någon särskild sida? 
33. Kan du spela poker? 
34. Tycker du om att mysa?
35. Är du en beroendemänniska? 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? 
37. Vill du ha barn? 
38. Kan du några andra språk än svenska?
39. Har du någonsin åkt ambulans? 
40. Föredrar du havet eller en pool? 
41. Vad spenderar du helst pengar på?
42. Äger du dyra smycken? 
43. Har du någon gång testat narkotika? 
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? 
45. Vem är den roligaste människan du känner? 
46. Välj ett ärr på din kropp? 
47. Vad har du för ringsignal? 
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? 
49. Flirtar du mycket? 
50. Vart togs din profilbild för din blogg?
51. Kan du byta olja på bilen? 
52. Har du fått fortkörningsböter?
53. Vilken var den senaste bok du läste?
54. Läser du dagstidningen? 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? 
56. Dansar du i bilen?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
59. När var du i kyrkan senast? 

1. Hur gammal är du om fem år? 30år

2. Vem var den sista du träffade? Dottern och sambon

3. Hur lång är du? 169,5cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Fast & Furious

5. Vem ringde du senast? Älsklingen

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Hej Hjärtat. Nu har jag precis satt mig på bussen. Ses om ca en timme. Puss (Till Älsklingen)

7. Vad är dagens planer? Resterande av dagen som är kvar blir det: Handla,dammsuga,laga lite mat,bada Lizen,natta henne,plugga lite & sen blir det säkert lite film mys med sambon.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Dom var aldrig gifta,men dom är separereade sen jag var liten.

10. När såg du senast din mamma? I slutet av juli 2010 (För länge sen nu!)

11. Vilken ögonfärg har du? Grön melerade

12. När vaknade du idag? Minns inte vad klockan var,men fick sovmorgon iaf:)

13. Har du någon gång hittat en katt? Japp, samma dag som vi var mitt uppe i en flytt. Ägaren hittades aldrig så vi fick ta hand om henne tills vi hittade en ny ägare. Som blev Thessan:)

14. Vilken är din favoritplats? Spelar ingen roll så länge jag har mina nära och kära runt mig. Då är jag som lyckligast!

15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus!Komiskt att jag pluggar till undersköterska va?! Men gillar inte doften och atmosfären. men ändå vill jag jobba inom vården.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis så jobbar jag som barnmorska på en förlossning, bor i ett stort hus, är gift med gubben min, Lizen har fått ett eller två syskon, våra två katter,kanske en eller två hundar och förhoppningsvis bor vi närmare min familj.

 17. Vad skrämde dig som barn? Mörkret,är fortfarande väldigt mörkrädd och får för mig att saker ska hända när det är mörkt. Hatar att vara ute själv när det är mörkt! Då blir jag nästan paranoid för jag får för mig saker.

18. Vem fick dig att skratta senast? Lizette när hon dansade & skakade rumpa. haha söta unge

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Äger inga iaf

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sover helst naken,men jag är så frusen av mig,så på vintern blir det oftast att jag sover med kläder på.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Hm tror det är 5st

23. Hur många landskap har du bott i? Värmlandslän,Västmanland och nu i Bohuslän

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja fy tusan. tack och lov för att man inte dricker särskillt ofta nu för tiden och inte såna stora mängder!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Älskar att vara barfota och känna sanden mellan tårna när man går på en sandstrand.

26. Är du social? Inte alltid

27. Vilken är din favoritglass? Pecan nöt med kolasås

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala skulder,spara undan så Lizen har en säker framtid om nått skulle hända oss och ge nära & kära pengar.

29. Tycker du om kinamat? Ja det är gött

30. Tycker du om kaffe? nej

31. Vad dricker du till frukost? Jos eller obóy 

32. Sover du på någon särskild sida? Ja in mot väggen

33. Kan du spela poker? Jodå,men är knappast något profs

34. Tycker du om att mysa? ja det finns väl inget bättre än mys?:)

35. Är du en beroendemänniska? snus,cola,min familj och närhet

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja Lina :)

37. Vill du ha barn? Har en dotter,men ett syskon ska hon väl få någon gång kanske:)

38. Kan du några andra språk än svenska? Skulle väl vara engelska då:P

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Min dotter

42. Äger du dyra smycken? Ja några stycken är nog värda en del:)

43. Har du någon gång testat narkotika? Inte frivilligt

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En snus, fast det var ju iof under läppen

45. Vem är den roligaste människan du känner? Finns fler så kan inte nämna bara en.

46. Välj ett ärr på din kropp? Får bli det största ärret som är efter kejsarsnittet. Har läkt fint och är ett fint minne från min lilla älsklings tjej föddes:)

47. Vad har du för ringsignal? Feel it(in the air tonight)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja några plagg finns det kvar:)

49. Flirtar du mycket? Ja varje dag! haha nej inte direkt, räcker med att jag flirtar med sambon & dottern:)

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Här hemma När vi hade Thessan på besök förra året i november om jag inte minns helt fel.

51. Kan du byta olja på bilen? Jag vet hur man gör, men har varken körkort eller bil.

52. Har du fått fortkörningsböter? Med tanke på att jag inte har körkort så nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Just nu så läser jag omvårdnadsboken (den kursen jag läser just nu)

54. Läser du dagstidningen? nej

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Veckorevyn,mama

56. Dansar du i bilen? nej

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Minns inte

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Något skoltjaffs

59. När var du i kyrkan senast? Oj nu fick jag fundera här. var länge sen. Måste ha varit för ca 2,5år sen när min svärfar begravdes. Så vitt jag minns,kan ha varit i kyrkan efter det men har inget minne av det iaf.


Ovido - Quiz & Flashcards