twoheartsinone

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Ulrika Edqvist - 10 februari 2011 19:52

God kväll.

 

Imorgon åker sambon & dottern iväg till Lizens farmor och stannar där tills på måndag. Blir skönt med lite egentid så jag kan plugga i lugn & ro. Men fy så tomt det kommer bli här hemma, ingen som skriker mamma titta där varenda minut. Ibland blir man lite smått galen på sin lilla älskling,men samtidigt så vet jag att det är dom små sakerna jag saknar så mycket när jag inte har henne hos mig!

 

Älskade lilla tösa bit!

 

Ville mest gå in och skriva ett litet inlägg innan vi ska sätta på en film här hemma. Kommer nog slå av datorn nu efter jag bloggat och bara ha det mysigt med min kära fästman.

 

Dottern sover sedan ca 40 minuter. Och ikväll somnade hon utan skrik,tårar,raseriutbrott. Var nästan så jag grät en skvätt av stolthet!


Nej nu så ser sambon rastlös ut så får avrunda här så ska vi mysa ner oss i soffan ist:)


Ha en fin kväll & var rädda om varandra   



Kram

Av Ulrika Edqvist - 10 februari 2011 10:27

Hej igen.


Då har vi just kommit hem från läkaren. ja herergud vad ska man säga om det besöket? Jag höll på att bli skogstokig på läkaren! 


Om man som läkare märker att barnet blir tillbakadragen när man kommer in i rummet så kanske man kan försöka göra undersökningen lite mera som lek. Ist för att slita fram ficklampan & börja pilla i ögat så kanske man kan prova ficklampan på mamma eller pappa? och visa att det inte är något otäckt eller farligt. Man vill väl inte att barnet ska känna sig rädd & otrygg hos läkaren?


Efter han hade försökt undersökt ögat så skulle vi kolla i örat & även där kan man göra det till lek & visa på ena föräldern,men nej då!


Jag hade henne i famnen & höll henne och hon mer eller mindre klamrade sig fast i mig för att slippa den dumma läkaren. Hon fick ha sin Nalle Puh & napp så hon skulle känna sig lite lugn. 


Efter han försökt titta i örat i några sekunder säger han till Lizette: Sitt still nu!


Ojoj då vart jag inte glad,men jag tänkte att jag hörde säkert fel & han menade säkert till mig att jag skulle hålla fast henne bättre.


Slut domen blev:Öronen såg bra ut, att hon är förkyld jämt är tydligen helt normalt för barn i hennes ålder. (där ser vi olika,men okey) Ögat var en inflamerad vagel som vi ska behandla med antibiotika (ögondroppar som ska ges var tredje timme) Yippey va kul!


Efter det så ska vi tillbaka för att se hur det gått. (till samma läkare!) vette tusan om jag vill ha samma läkare. Visst har vi rätt att välja om vi vill ah en annan läkare?? Någon som vet?


Fick även ett annat besked,men vill inte skriva det här i bloggen. har skrivit på FB så bara vänner & familjen kan se.


Ska inte måla fan på väggen innan vi vet hur allt blir.


Jaja nu har vi det gjort iaf, nå ska vi bara bråka med dottern var tredje timme med dom där förbaskade dropparna! men det lär ju göras så det blir bättre...



Av Ulrika Edqvist - 10 februari 2011 08:25

God morgon?


Har just ratat med vårdcentralen & Lizette fick en tid 09.30 så jag sa göra mig i ordning strax så jag är klar tills vi ska gå.


Fröken har ju haft en vagel på ögat nu i ca 4 månader, hon har hitills inte brytt sig om den & vart besvärad av den. men igår kväll svullnade den upp ordentligt & hon höll på att gnugga på den. Idag är den fortfarande svullen, så det är lika bra att gå iväg till vårdcentralen så dom får kolla på det.


Sen ska dom kolla Lizens öron också för att se att hon inte fått någon ny öroninflammation, blir nog lite blodprover också med tanke på att hon vart väldigt mycket sjuk i det sista. Tycker det är lika bra att kolla upp allt sånt nu när vi går iväg till läkaren. Sist vi var till akuten var ju fröken inte direkt sammarbetsvillig när doktorn undersökte henne. Vi får se hur det går idag, hoppas vi får en bra läkare som är duktig med barn. Hatar när läkare kommer in & gör en snabb undersökning med ett litet barn, inte konstigt att det kan bli skrik då när en främmande människa ska klämma & trycka på en.


  

En bild som togs förra veckan. Här ser ni hur vageln såg ut då, nu är dens törre & väldigt svullen. Ser ut att vara så obehagligt:(


nej nu lär jag sminka mig lite så man iaf ser vaken ut:P


Hoppas ni får en fin dag. Jag skriver lite senare när vi kommit hem från läkaren.


kram

Ovido - Quiz & Flashcards