twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Ska man skratta eller gråta?

Av Ulrika Edqvist - 10 februari 2011 10:27

Hej igen.


Då har vi just kommit hem från läkaren. ja herergud vad ska man säga om det besöket? Jag höll på att bli skogstokig på läkaren! 


Om man som läkare märker att barnet blir tillbakadragen när man kommer in i rummet så kanske man kan försöka göra undersökningen lite mera som lek. Ist för att slita fram ficklampan & börja pilla i ögat så kanske man kan prova ficklampan på mamma eller pappa? och visa att det inte är något otäckt eller farligt. Man vill väl inte att barnet ska känna sig rädd & otrygg hos läkaren?


Efter han hade försökt undersökt ögat så skulle vi kolla i örat & även där kan man göra det till lek & visa på ena föräldern,men nej då!


Jag hade henne i famnen & höll henne och hon mer eller mindre klamrade sig fast i mig för att slippa den dumma läkaren. Hon fick ha sin Nalle Puh & napp så hon skulle känna sig lite lugn. 


Efter han försökt titta i örat i några sekunder säger han till Lizette: Sitt still nu!


Ojoj då vart jag inte glad,men jag tänkte att jag hörde säkert fel & han menade säkert till mig att jag skulle hålla fast henne bättre.


Slut domen blev:Öronen såg bra ut, att hon är förkyld jämt är tydligen helt normalt för barn i hennes ålder. (där ser vi olika,men okey) Ögat var en inflamerad vagel som vi ska behandla med antibiotika (ögondroppar som ska ges var tredje timme) Yippey va kul!


Efter det så ska vi tillbaka för att se hur det gått. (till samma läkare!) vette tusan om jag vill ha samma läkare. Visst har vi rätt att välja om vi vill ah en annan läkare?? Någon som vet?


Fick även ett annat besked,men vill inte skriva det här i bloggen. har skrivit på FB så bara vänner & familjen kan se.


Ska inte måla fan på väggen innan vi vet hur allt blir.


Jaja nu har vi det gjort iaf, nå ska vi bara bråka med dottern var tredje timme med dom där förbaskade dropparna! men det lär ju göras så det blir bättre...



 
 
Sarah

Sarah

10 februari 2011 13:39

Man har alltid rätt att byta läkare, bara att ringa vc och säga det så fixar en läkarsekreterare det i systemet..:-) Har bytt ett par ggr själv.

http://strimmoravmig.wordpress.com

Ulrika Edqvist

10 februari 2011 19:50

Ja kommer nog se till att göra det. Hade det bara vart för min del så kanske jag hade kunnat stå ut, men ne inte när det gäller min lilla sessa! :) Usch får rysningar av att bara tänka på fanstyget!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards