twoheartsinone

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Ulrika Edqvist - 13 februari 2011 21:15

God kväll.

 

Imorgon förmiddag kommer äntligen mina älsklingar hem. Har saknat dom så oerhört mycket. Och efter denna hemska hemska helg så kommer jag gosa extra mycket med min lilla flicka och min kära fästman! När saker händer så förstår man hur mycket man verkligen älskar sin familj. Skulle aldrig kunna leva utan dom!

 

  

Vackra tös så jag saknat dig! Kommer börja märka alla mina bilder som jag lägger ut här i bloggen numera. Man vet inte vad det finns för folk där ute som läser ens blogg.

 

  

Den berömda trots minen!! Men så söt ändå lilal surmule  

 

 

Imorgon är det alla hjärtans dag. Brukar ni fira det? Vi firar inte direkt alla hjärtans dag. men lite extra mys brukar det bli. Fast det kommer det ju bli imorgon ändå eftersom vi vart ifrån varandra sen i fredags.

Berätta gärna om era planer imorgon. Alltid kul att höra:)

 

Nej nu ska jag ta fram lite glass och sen fortsätta titta på Wallander. Hoppas ni får en mysig kväll.

 

Kram

 

Av Ulrika Edqvist - 13 februari 2011 11:35

God morgon?

 

Vaknade för en liten stund sen av att jag fick sms av älsklingen. Gick inte och la mig förns vid ca halv 4 imorse, ville inte sova utan min älskling efter allt som hade hänt. Men till slut blev ögonlocken för tunga så jag hade inget val.

 

Hade otäcka mardrömmar om det som hände,fast i drömmen gick det mycket värre. vaknade upp ett antal ggr av att jag gallskrek & storgrät.

 

Stackars Snoddas (våran ena katt för er som inte vet.) vart så orolig och låg vid min sida hela natten med sin ena tass på min axel. Kändes fint på nå sätt att han förstod att jag inte ville vara ensam & att han låg där & vaktade mig som en liten vakthund  

 

Men imorgon kommer äntligen mina fina älsklingar hem! Som jag har längtat, dock är jag väl kanske inte riktigt så utvilad som jag ahde hoppats att jag skulle vara. Först magsjukan & sen det som hände igår, jag har väl haft bättre helger i mitt liv kan jag konstatera!

 

Jaja det är som det är, ska iaf försöka städa undan lite & dra en sväng om med dammsugaren. Efter det ska jag hoppa in i en lång varmdusch, kan jag behöva!

 

Vad ska ni göra denna söndagen då? Har ni också vackert väder idag? Här har det vart strålande sol två dagar i rad nu.  Hoppas jag hinner ut en liten sväng innan det blir mörkt. Tänker inte gå ut själv när det är mörkt nu på ett tag.

 

Har bestämt mig att jag ska beställa överfallslarm & pepparspray, finns tydligen en mildare variant nu som är laglig. Jag tycker att alla tjejer ska införskaffa sig det!

 

För när nått väl händer så vet man inte hur man reagerar. Jag har alltid trott att jag skulle skrika,slåss,sparkas,bitas eller vad som helst för att kunna ta mig ur en farlig situation.

 

Till en början skrek jag & försökte rycka mig loss, men då blev hoten värre. Och eftersom det var tre stycken så insåg jag allvaret i det hela, kanske därför jag vart helt paralyserad av rädsla & vågade inte göra mer motstånd. Som tur var kom mina skyddsänglar!

 

Så införskaffa er överfallslarm (det kan skrämma iväg den som förgriper sig på dig!) Eller pepparspray (svider nog ordentligt i ögonen, och du har en chans att springa iväg!)

 

Detta som skulle bli ett kort litet inlägg. Jag antar att jag har mycket som rör sig i huvudet nu...

 

Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards