twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Söndag & längtan

Av Ulrika Edqvist - 13 februari 2011 11:35

God morgon?

 

Vaknade för en liten stund sen av att jag fick sms av älsklingen. Gick inte och la mig förns vid ca halv 4 imorse, ville inte sova utan min älskling efter allt som hade hänt. Men till slut blev ögonlocken för tunga så jag hade inget val.

 

Hade otäcka mardrömmar om det som hände,fast i drömmen gick det mycket värre. vaknade upp ett antal ggr av att jag gallskrek & storgrät.

 

Stackars Snoddas (våran ena katt för er som inte vet.) vart så orolig och låg vid min sida hela natten med sin ena tass på min axel. Kändes fint på nå sätt att han förstod att jag inte ville vara ensam & att han låg där & vaktade mig som en liten vakthund  

 

Men imorgon kommer äntligen mina fina älsklingar hem! Som jag har längtat, dock är jag väl kanske inte riktigt så utvilad som jag ahde hoppats att jag skulle vara. Först magsjukan & sen det som hände igår, jag har väl haft bättre helger i mitt liv kan jag konstatera!

 

Jaja det är som det är, ska iaf försöka städa undan lite & dra en sväng om med dammsugaren. Efter det ska jag hoppa in i en lång varmdusch, kan jag behöva!

 

Vad ska ni göra denna söndagen då? Har ni också vackert väder idag? Här har det vart strålande sol två dagar i rad nu.  Hoppas jag hinner ut en liten sväng innan det blir mörkt. Tänker inte gå ut själv när det är mörkt nu på ett tag.

 

Har bestämt mig att jag ska beställa överfallslarm & pepparspray, finns tydligen en mildare variant nu som är laglig. Jag tycker att alla tjejer ska införskaffa sig det!

 

För när nått väl händer så vet man inte hur man reagerar. Jag har alltid trott att jag skulle skrika,slåss,sparkas,bitas eller vad som helst för att kunna ta mig ur en farlig situation.

 

Till en början skrek jag & försökte rycka mig loss, men då blev hoten värre. Och eftersom det var tre stycken så insåg jag allvaret i det hela, kanske därför jag vart helt paralyserad av rädsla & vågade inte göra mer motstånd. Som tur var kom mina skyddsänglar!

 

Så införskaffa er överfallslarm (det kan skrämma iväg den som förgriper sig på dig!) Eller pepparspray (svider nog ordentligt i ögonen, och du har en chans att springa iväg!)

 

Detta som skulle bli ett kort litet inlägg. Jag antar att jag har mycket som rör sig i huvudet nu...

 

Kram på er

 
 
Ingen bild

Morgan

13 februari 2011 13:41

Du kanske borde polisanmäla?

Ulrika Edqvist

13 februari 2011 15:34

Hade gära polisanmält om jag vetat hur dom såg ut. Men det var så mörkt & dom hade huvtröjor som döljde mestadels av deras ansikten. Och jag vet att polisen kan inte göra ett skit så länge jag inte vet hur dom ser ut. Och jag orkar inte dra igång en lång process när jag vet att det tyvär inte kommer leda någon vart:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards