twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Framtids planer och bilder

Av Ulrika Edqvist - 15 mars 2011 19:39

God kväll sötnosar.


Hur har eran dag varit? Har ni varit ute i vårvädret och njutit av solens strålar?


Vi tog ju en promenad till elkedjan idag. Så underbart att få njuta av det fina vädret och höra fåglarna kvittra. Gud jag blir en helt annan människa på våren och sommaren, speciellt när det riktiga vårvädret kommer.


Jag blir så lycklig och glad i hela kroppen, på hösen får jag ju ofta deprissioner och mår riktigt dåligt. Det har blivit bättre med tiden då jag vet hur jag ska hantera det och Christian vet hur han ska hantera det och få mig att må bättre. Viktigt att man har någon som förstår och vet hur deprissioner fungerar!


Igår kväll/natt kunde jag inte somna då jag hade så mycket i tankarna, det är så mycket jag vill göra och så mycket jag vill förändra. Vill inte ta upp allt här i bloggen men en del handlade om studierna och hur jag ska fortsätta när jag läst klart till undersköterska. Och vilken väg jag vill gå om jag ska satsa på barnmorska som varit en dröm så länge jag kan minnas! Eller om jag vill jobba inom psykiatrin och läsa vidare senare till nått sånt. för det intresserar mig så oerhört mycket!  Jag känner mig så kluven hur jag ska göra, men som sambon sa att jag behöver ju inte bestämma mig nu på en gång,kan ju läsa klart till undersköterska först och sen bestämma mig.


Sen vill jag flytta till nått större, detta börjar tära på mig som tusan. Det känns som att när man bor så trångt (en tvåa) så får man ingen ordning ordentligt för det finns så dåligt med plats! Men nu har vi satt upp oss i kö på större lägenhet så vi får se om det blir någon ledig snart.


Nåja nog tjatat om det, här kommer några bilder från igår när vi var på bibblan & kollade på förskolans utställning som dom hade där.


  

Temat blå, Lizens teckning & två bilder till när hon målade teckningen:)

 

  

Christian & Lizette kollar in sakerna dom gjort på förskolan.

 

  

Efter bibblan gick vi och fikade lite, fröken fick en kanelbulle och festis. Slutade med att pappa C fick äta upp bullen då den var på tok för stor för lill hönan:)

 

  

  

 

  

Lizette hugger in på sin stora bulle:)

 

  

Jag på väg hem från elkedjan, en härlig våroutfit passade bra denna fina dag. Nya jeansen & nya jeans skjortan med ett litet skärp. Och så klart skinnjackan! När det inte blåste var det underbart skönt & man kunde ha jackan uppknäppt:)

 

Nu blir det Tv kväll för min del, just nu är det sofias änglar och efter det blir det äntligen Desperate housewives som har premiär ikväll. Och imorgon börjar Geys anatomi. Lycka!!


Hoppas ni får en fin kväll.


puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards