twoheartsinone

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Ulrika Edqvist - 19 mars 2011 17:31

  

Så här såg det ut idag när Lizen fick lite yoghurt med äppelbitar, fröken bestämde sig för att kladda loss rejält kan man väl säga. haha

 

  

Ögonen är fulla av bus:)

 

  

Kladdfia

 

  

Efter den här bilden togs så var det bara att slänga in skruttan i duschen.

 

Nu ligger den febriga tösen och sover och det har hon gjort i nästan två timmar nu. Så jag ska snart ta upp henne annars kan hon inte komma till ro senare ikväll när det är dags att sova för natten.



Av Ulrika Edqvist - 19 mars 2011 12:53

Hej fina du.


Hoppas du mår bra och har en fin lördag, hur är vädret hos er? Här är det strålande sol, konstigt hur det skiftar fån en dag till den andra. Men jag klagar då inte på solens strålar  


Här hemma så vaknade dottern i ottan som hon gjort dom senaste två veckorna, inget har funkat för att få henne att sova längre än till halv sex. Vi har prövat att lägga henne lite senare på kvällen men nepp hon har gått och blivit en riktig morgonpigg tös!


Idag har hon varit så tjurig och ömklig hela dagen, inget har varit bra och hon har brytit ihop för minsta lilla. Sen märkte vi att hon har ju feber stackarn, två veckor fick hon vara frisk och kunna gå på dagis som hon älskar. Men förutom febern så verkar det inte vara något annat, hon hostade lite igår kväll men annars har vi inte märkt något. Så frågan är håller hon på att bli sjuk igen eller är det en liten tand som är på gång? Ska kolla igenom munnen ordentligt ikväll då hon ska borsta tänderna.


Nog om det nu, det jag skulle skriva var ju att först och främst så vart jag godkänd i kursen vård och omsorg har bett om fler uppgifter så jag kan få högre betyg. (om man vill ha högre betyg än G så måste man alltid be om fler uppgifter) Så ska försöka satsa på ett Vg iaf, mer kommer jag nog inte hinna då den andra kursen börjar på måndag. Så det var den ena glada nyheten som gjorde mig stolt och lycklig.


Den andra glada nyheten har jag ju vetat om länge länge men inte kunnat gå ut med då det vart lite hemligt. Igår sa min mamma upp sig från sitt jobb(hon jobbar på en trafikskola) hon kommer jobba kvar i ca en månads tid. Men efter det så öppnar hon sin egna trafikskola. Lokal är fixad,bilen är fixad så det är inte så jätte lång tid kvar tills hon får sin dröm uppfylld. Jag är så oerhört stolt och lyclig för min älskade mammas skull! Hon har drömt om detta så länge och verkligen fått kämpat hårt. Så hon förtjänar verkligen detta!!!

 

Jag pratade med henne igår och hon lät så lycklig,men sen hörde jag också ett inre lugn i henne som hon inte haft på länge. Det värmer så i hjärtat att veta att mamma äntligen får det hon kämpat för!


Så om ni bor i Sala och funderar på att ta körkort inom någon månad så tycker jag att ni ska vända er till Lina´s trafkskola. Och det här säger jag inte bara för att jag är hennes dotter. Men mamma är en fantastiskt körskolelärare och hon är väldigt omtyckt utav sina elever och hon har haft väldigt hög procent på godkända uppkörningar:)


Så nu när mamma startar sin egna körskola ska jag faktiskt ta tag i mitt körkort. Ja ni läste rätt jag har inget körkort! (är nog lite som skomakarens barn) haha


Hoppas ni får en fin lördag


kram



Ovido - Quiz & Flashcards