twoheartsinone

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Ulrika Edqvist - 8 mars 2011 18:10

Herregud vilken dag det vart!


Idag när jag gick och hämtade Lizette så möttes jag av ena fröken i dörren som säger att hon precis hll på att ringa mig. Hjälp vad är det nu då tänkte jag? Hon sa att Lizen har ramlat & slagit sig, men hon är okey. Det blöder en del vid ögot & hon tyckte att vi borde gå direkt till vårdcentralen.


Tog ett djupt andetag för att gå in till lekrummet där hon satt i soffan ( sa till mig själv inombords att håll dig lugn så går allt bra!)


Och där satt hon min älskade lilla tjej helt blodig & svullen vid ögat, hon skrek inte eller grät inte utan hon bara satt där i soffan med sin napp & nalle puh & såg ömklig ut. Mitt hjärta höll på att brista & jag ville bara slita upp henne för att rusa till vårdcentralen. 


Men tänkte att det skulle knappast göra det bättre för henne. så jag satte mig lungt & stilla brevid min sessa & pussade på henne & försökte se hur ögat såg ut.


Nog såg det otäckt ut med allt blod & svullnad, men som jag kunde se så var det inget akut så att jag behövde slita upp henne & springa direkt som jag tänkte först.


Så jag satt & pratade lite med Lizette lugnt & stilla (dels för att lugna det kaos jag kände inombords) Hitills hade jag lyckats hålla tårarna borta. Men så kom det en annan mamma som skulle hämta sitt barn som vart jätte rädd när hon såg Lizens öga & vart gråtfärdig & sa ojoj det där ser inte bra ut m.m


Och det var väl det sista jag behövde höra då eftersom jag redan var på gränsen att börja gråta. Jag ville hålla mig lugn & sansad vid Lizen så inte hon skulle bli ledsen eller upprörd. Men efter det var det kört & jag började gråta, sen ringde jag sambon & berättade kortfattat vad som hänt & sa att han var tvungen att komma så vi kunde gå till vårdcentralen.


När han kom så klädde vi på Lizen & sen gick vi direkt till vårdcentralen. Väl där gick allt snabbt & vi fick träffa en sköterska nästan direkt. Det visade sig att det "bara" var ett litet litet jack i ögonlocket väldigt ytligt.Så det behövdes varken sys eller tejpas som tur var.


Men vi ska tillbaka på fredag & få träffa en läkare för att vara på den säkra sidan, då borde svullnaden gått ner lite & läkaren kan se om vageln som hon har på samma öga blivit påverkad.


   Älskade lilla olycks fågel  



  

Semlorna var slut så då åt vi lite tårta ist. och klart att fröken ska få en egen tårtbit efter denna jobbiga dag!


 

Här ser man ganska bra hur hennes stackars öga ser ut:(


   Mummsigt med tårta tyckte Lizette:)



Vill bara poängtera att jag absolut INTE lägger skulden på förskolan för Lizens lilla olycka. Det kunde lika gärna ha hänt här hemma då vi vet hur snabb fröken är när det gäller bus. På dagis får man inte leka med leksaker i trappan då det kan hända en olycka. MEN alla föräldrar vet ju att barn gör inte alltid som man säger.


Vi är bara glada att allt gick så pass bra som det faktiskt gjorde:) Och lillan verkar inte direkt må dåligt efter den lilla olyckan heller. Hon har härjat på som vanligt:)

Ovido - Quiz & Flashcards