twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Jag behöver eran hjälp!

Av Ulrika Edqvist - 24 februari 2011 11:03

Hej mina fina läsare.


Nu skulle jag faktiskt behöva eran hjälp med en sak. Vet ni några super duber bra huskurer mot förkylning? isf skriv gärna ner era tips & råd. För vi står inte ut här hemma nu!!


Har googlat en massa & hittat allt ifrån vitlök,honung & whisky tips. 


Whisky ska tydligen vara riktigt bra har jag hört. MEN jag som i princip aldrig dricker nu för tiden skulle ju bli apfull på en liten hutt av skit stark whisky! Jag känner mig inte riktigt bekväm med att vara onykter när min dotter är hemma. Visst att man kan ta ett glas vin eller så. Men jag ser helst att hon inte är hemma om jag ska dricka. Alla får tycka som dom vill, men jag anser att barn & alkohol hör inte ihop helt enkelt.


Så jag skulle gärna slippa whiskyn  


Snälla snälla har ni något gammalt hederligt huskurs tips som ni vet verkligen funkar så kan ni väl skriva ner det:)


Nu börjar även sambon bli sämre, Lizen verkar feberfri nu så det är bara den hemska hostan & hennes snuva kvar för hennes del. För min del är det halsont,en äcklig slemhosta utan dess like & snoret rinner. 


Man har ju knappt nå tålamod när man mår så här, så vi känner oss inte direkt som världens bästa föräldrar just nu när tålamodet tryter. Lizen är ju så rastlös man kan bli & inget duger helt enkelt!


Nej nu ska jag snora vidare & googla efter fler äckliga huskurer. Är man desperat så är man!


Vi hörs senare.


Kram

 
 
Ingen bild

Morgan

24 februari 2011 12:46

Min egenpåhittade "huskur" när man är krasslig rent generellt och mat inte smakar, är att äta godis och dylikt. :) Kanske inte så nyttigt men man får lite energi tillfälligt iallafall. :)

Ulrika Edqvist

24 februari 2011 13:31

Ja nåvidare nyttigt äter vi inte direkt nu, inen av oss orkar direkt laga bra mat. Så det blir att ta det som finns hemma att äta till middag. En del isglass & godis har att slunkit ner också. Men inget smakar ju gott nu direkt:P Tack för tipset:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards