twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Doften av vicks salva

Av Ulrika Edqvist - 22 februari 2011 11:57


Hej bloggen.
Här sitter jag & luktar Vicks salva, har smörjt in mig & lizen just.
Lizen fick bara lite på bröstet & ryggen medans jag tog även på halsen. Saran vad det svider! Men hoppas det gör nytta:) 
Försöker intala mig att om det svider mycket så borde det ju funka & man kanske blir frisk snart.
Som ni förstår blev det ingen föreläsning för mig idag:( Insåg redan inatt att det inte skulle funka, har knappt någon röst kvar & kan man knappt stå på benen så orkar man inte med skolan.
Så var lite ledsen inatt då jag hade sett fram emot den så länge. Men inte så mycket att göra åt. Är en annan föreläsning nästa vecka & då borde jag ju vara frisk:) Iof är det inte samma föreläsning,men den verkar också väldigt intressant.
Somnade sent inatt då jag knappt kunde andas, så jag sov ända till elva (hade nog kunnat sova längre om det inte vore för fröken som kom upp i sängen & skulle peta på mammas näsa hela tiden) 
Tycker så synd om skruttan nu, hon har fortfarande lite feber,snorig & hostar. men hon börjar bli så rastlös & man märker att hon vill ut. Så hon bryter ihop för minsta lilla motgång här hemma nu. 
Stackarn jag förstår henne!
Nu blev hon iaf lite glad när sambon sa att hon skulle få lite lunch. Mat kan hon äta,men hon vill inte äta smörgås eller nått sånt. Huvudsaken är ju att hon får i sig lite näring, försöker få henne att dricka mycket vatten, men hon trilskas som tusan med det nu. Annars är hon alltid duktig att dricka från sin vattenflaska. Antar att det gör ont för henne att svälja eller så.

Hej bloggen.
Här sitter jag & luktar Vicks salva, har smörjt in mig & lizen för en stund sen.
Lizen fick bara lite på bröstet & ryggen medans jag tog även på halsen.


Satan vad det svider! Men hoppas det gör nytta:) Försöker intala mig att om det svider mycket så borde det ju funka & man kanske blir frisk snart.


Som ni förstår blev det ingen föreläsning för mig idag:( Insåg redan inatt att det inte skulle funka, har knappt någon röst kvar & kan man knappt stå på benen så orkar man inte med skolan.Så var lite ledsen inatt då jag hade sett fram emot den så länge. Men inte så mycket att göra åt. Är en annan föreläsning nästa vecka & då borde jag ju vara frisk:) Iof är det inte samma föreläsning,men den verkar också väldigt intressant.


Somnade sent inatt då jag knappt kunde andas, så jag sov ända till elva (hade nog kunnat sova längre om det inte vore för fröken som kom upp i sängen & skulle peta på mammas näsa hela tiden)


Tycker så synd om skruttan nu, hon har fortfarande lite feber,snorig & hostar. men hon börjar bli så rastlös & man märker att hon vill ut. Så hon bryter ihop för minsta lilla motgång här hemma nu. Stackarn jag förstår henne!


Nu blev hon iaf lite glad när sambon sa att hon skulle få lite lunch. Mat kan hon äta,men hon vill inte äta smörgås eller nått sånt. Huvudsaken är ju att hon får i sig lite näring, försöker få henne att dricka mycket vatten, men hon trilskas som tusan med det nu. Annars är hon alltid duktig att dricka från sin vattenflaska. Antar att det gör ont för henne att svälja eller så.


Hur mår ni då mina söta läsare? Har ni drabbats utav den vidriga förkylningen? Verkar mer eller mindre som om att alla är lite små förkylda nu.


Dom borde tillverka nått super dunderpiller som man kan ta & sen är man helt frisk nästa dag. Vore kanon! Vem vet kanske finns några magiska piller redan? Om ni vet så hojta till!!! För det kan komma väl till pass nu:)


ne nu ska jag läsa lite bloggar medans jag sitter upp. 


Kanske hörs senare, men räkna med att det blir lite sämre bloggning nu när det är sjukstuga här.


kram


 
 
Sarah

Sarah

22 februari 2011 22:55

Trist med sjukdom..=( Vi har klarat oss *peppar peppar*.. Ella fick förkylning och magsjuka innan jul så nu får det vara nog med elände på ett tag. Hoppas ni kryar på er!

http://strimmoravmig.wordpress.com

Ulrika Edqvist

23 februari 2011 00:17

Här hemma har vi haft massor av förkylningar! Gissar på dagisbaciller (fy för dom!!!!) Oj nu vaknar skruttan här så lär ta henne:P Yippie blir en lång natt med andra ord!

 
Thessan

Thessan

26 februari 2011 18:36

Bingos bok är jätterolig :D den vann ju jag på the voice :) signerad och allt av bingo !:)

http://stronglove.blogg.se

Ulrika Edqvist

26 februari 2011 19:15

Ja jag har hört mycket bra om den boken jag med, så det ska bli kul att läsa den:) Åh det hade vart kul att haft den signerad av själva författaren:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards