twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Vackra danser som berör

Av Ulrika Edqvist - 18 februari 2011 22:06


Tittade på let´s dance och förundras över hur duktiga många av kändisarna blivit. Då jag själv dansade ett tag för många många år sen och även tävlade en del. Så vet jag hur svårt det kan vara att lära sig nya steg, och då hade vi ändå flera veckor eller ibland månaders träning för att allt skulle sitta perfekt.Här har dom bara en veckas tid på sig för att koreografin att sitta och dom gör det så bra. På många par så kan man se en del små fel, men ändå så är det så otroligt bra gjort på den korta tiden.
Jag har alltid blivit berörd utav vacker musik eller vackra danser och ikväll var inget undantag! Ikväll fick jag gåshud vid ett flertal tillfällen och vid ett tillfälle så kom det en liten tår när Figge och Oksana dansade. Han gjorde ett fantastiskt framträdande, eller rättare sagt dom gjorde en fantastisk rumba! Håller inte alls med Juryn som tyckte att den ändes kall. Jag kan tycka att det är okey med små felsteg så länge känslan levereras, och det gjorde dom verkligen!
Vart även imponerad av Frank Andersson & Tina Thörner med respektive partners. Frank har varit duktig ändå från början och det är helt otroligt att han som är en gamal brottare kan röra sig så smidigt och fint med sin bastanta kropp.
Tina har utvecklats mest av alla tävlande i programmet enligt mig. Hon har blommat ut till en vacker och elegant kvinna och hon gjorde ett fantastiskt framträdande ihop med sin partner ikväll. Även där var det nära till tårar och jag rös i hela kroppen.
Jag höll ju först på vackra Hannah Graaf Karyd (som hon numera heter som gift) :) Men hon åkte ju tyvär ut, men jag tror att om hon hade fått vara kvar hade hon blivit riktigt farlig konkurent i tävlingen!

Tittade på let´s dance och förundras över hur duktiga många av kändisarna blivit. Då jag själv dansade ett tag för många många år sen och även tävlade en del. Så vet jag hur svårt det kan vara att lära sig nya steg, och då hade vi ändå flera veckor eller ibland månaders träning för att allt skulle sitta perfekt.


Här har dom bara en veckas tid på sig för att koreografin att sitta och dom gör det så bra. På många par så kan man se en del små fel, men ändå så är det så otroligt bra gjort på den korta tiden.


Jag har alltid blivit berörd utav vacker musik eller vackra danser och ikväll var inget undantag! Ikväll fick jag gåshud vid ett flertal tillfällen och vid ett tillfälle så kom det en liten tår när Figge och Oksana dansade. Han gjorde ett fantastiskt framträdande, eller rättare sagt dom gjorde en fantastisk rumba! Håller inte alls med Juryn som tyckte att den ändes kall. Jag kan tycka att det är okey med små felsteg så länge känslan levereras, och det gjorde dom verkligen!


Vart även imponerad av Frank Andersson & Tina Thörner med respektive partners. Frank har varit duktig ändå från början och det är helt otroligt att han som är en gamal brottare kan röra sig så smidigt och fint med sin bastanta kropp.


Tina har utvecklats mest av alla tävlande i programmet enligt mig. Hon har blommat ut till en vacker och elegant kvinna och hon gjorde ett fantastiskt framträdande ihop med sin partner Tobias ikväll. Även där var det nära till tårar och jag rös i hela kroppen.


Jag höll ju först på vackra Hannah Graaf Karyd (som hon numera heter som gift) :) Men hon åkte ju tyvär ut, men jag tror att om hon hade fått vara kvar hade hon blivit riktigt farlig konkurent i tävlingen!


  

Figge och Oksana gjorde en fantastisk rumba


  

Frank Andersson med sin danspartner Charlotte gjorde även dom en vacker rumba.


  

Tina som blommat ut rejält med sin härliga danspartner Tobias.


  

Vackra Hanna med sin danspartner Calle, som tyvär inte längre är med i tävlingen.


Bilder lånade från: google.se


Kollade ni på Let´s dance ikväll? I så fall vilka tyckte ni var bäst??


Jag skulle så gärna vilja börja dansa igen, hade vart kul att börja dansa salsa. Det är en sån passionerad och fin dans. Tyvär tror jag inte gubben min vill börja dansa med mig!   


Har jag tur så kanske han kan bjuda till med en vals den dagen vi gifter oss. Annars lär han inte ta några dans steg i första taget.


nej nu börjar snart fortsättningen av Let´s dance, får se vem som åker ut ikväll. Efter det kanske det blir en film med min älskling innan vi kryper till sängs.


Säger god natt nu så hörs vi imorgon.


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards