twoheartsinone

Alla inlägg under december 2010

Av Ulrika Edqvist - 23 december 2010 16:52

Vi har tjuvstartat julen lite. Eftersom vi ska åka redan imorgon förmiddag så kommer ju inte fröken hinna leka nått med sin leksaksspis/ugn så hon fick den redan idag:)


Fröken kollar in sin nya spis:)


 

<3


   

Den var tydligen himla poppis (i några minuter,sen vart hon arg av någon anledning.Lizen har vart på värsta tänkbara humör & mest gapat idag)


Ne nu är det lite mera skrik här så lär ta monstret.


kram

Av Ulrika Edqvist - 22 december 2010 16:21


Hej.
Förlåt att jag inte bloggat som vanligt,men har haft fullt upp.
Vet inte riktigt vad det är med mig,men jag är konstant trött. Hade det vart möjligt hade jag nog sovit dygnet runt. Känns som att det kvittar hur mycket jag sover för jag känner mig ändå inte utvilad!
Vet inte vad det kan bero på om det är för att Lizen vart sjuk och att jag inte kunnat slappnat av förns hon blivit bättre. känner mig inte direkt så stressad över julen nu då allt är under kontroll,vi ska handla det absolut sista imorgon bitti. Har antagligen vart lite för mycket den sista tiden som gör mig trött och känslig.
Igår var ju jag och Lizen till Kungälv och shoppade lite med min pappa och hans sambo. Det blev en klänning och tröja som fröken ska ha på sig på julafton plus ett par vita strumpbyxor. Åh hon kommer bli så fin min lilla skrutta:)
Sen blev det även två julklappar till fröken. Ska köpa något litet till imorgon är det tänkt så hon får dom julklapparna hos sin morfar, Hon kommer ju få en leksaksugn/spis på julaftons morgon är det tänkt. Då den är på tok för stor att slå in så när donnan somnat imorgon kväll kommer vi att montera ihop den och ställa in i hennes rum och täcka över den. Så får hon den sen vi vaknat:) Fröken kommer nog bli väldigt glad och överaskad, sen vet jag ju att hon kommer få lite tillbehör till den från sin gammelfarmor och farfar så hon kan "laga mat" sen. 
Kommer nog bli en mysig jul hemma hos Lizens morfar, får se om tomten kommer också:)
Oj detta inlägg har tagit mig ett bra tag att skriva då busungen vart helt vild och vill komma upp i knät tusen ggr.
Får se om jag hinner blogga nå mer nu innan julafton,har en del att fixa med imorgon,ska handla,slå in julklappar,göra skinka,köttbullar och massa annat. Vi har sagt att vi vill ha lite julmat här hemma trots att vi inte firar julafton hemma. Gott att gå och små äta:)
Men om det inte blir mer bloggande så får ni ha en riktigt god jul! Lovar att jag återkommer efter jul med bilder:)
kram

Hej.


Förlåt att jag inte bloggat som vanligt,men har haft fullt upp.
Vet inte riktigt vad det är med mig,men jag är konstant trött. Hade det vart möjligt hade jag nog sovit dygnet runt. Känns som att det kvittar hur mycket jag sover för jag känner mig ändå inte utvilad!


Vet inte vad det kan bero på om det är för att Lizen vart sjuk och att jag inte kunnat slappnat av förns hon blivit bättre. känner mig inte direkt så stressad över julen nu då allt är under kontroll,vi ska handla det absolut sista imorgon bitti. Har antagligen vart lite för mycket den sista tiden som gör mig trött och känslig.


Igår var ju jag och Lizen till Kungälv och shoppade lite med min pappa och hans sambo. Det blev en klänning och tröja som fröken ska ha på sig på julafton plus ett par vita strumpbyxor. Åh hon kommer bli så fin min lilla skrutta:)Sen blev det även två julklappar till fröken.

Ska köpa något litet till imorgon är det tänkt så hon får dom julklapparna hos sin morfar, Hon kommer ju få en leksaksugn/spis på julaftons morgon är det tänkt. Då den är på tok för stor att slå in så när donnan somnat imorgon kväll kommer vi att montera ihop den och ställa in i hennes rum och täcka över den. Så får hon den sen vi vaknat:)


Fröken kommer nog bli väldigt glad och överaskad, sen vet jag ju att hon kommer få lite tillbehör till den från sin gammelfarmor och farfar så hon kan "laga mat" sen. Kommer nog bli en mysig jul hemma hos Lizens morfar, får se om tomten kommer också:)


Oj detta inlägg har tagit mig ett bra tag att skriva då busungen vart helt vild och vill komma upp i knät tusen ggr.


Får se om jag hinner blogga nå mer nu innan julafton,har en del att fixa med imorgon,ska handla,slå in julklappar,göra skinka,köttbullar och massa annat. Vi har sagt att vi vill ha lite julmat här hemma trots att vi inte firar julafton hemma. Gott att gå och små äta:)


Men om det inte blir mer bloggande så får ni ha en riktigt god jul! Lovar att jag återkommer efter jul med bilder:)
kram


Av Ulrika Edqvist - 20 december 2010 22:57


God kväll kära läsare.
Idag har jag och Lizette haft mor och dotter mys. Chrille åkte ju in till Göteborg under dagen för att träffa en kompis.
Så idag har vi busat,mys,vart på en liten promenad,ätit mat,bråkat (eller ja Lizen har bråkat & trotsat),blivit sams,busat lite till Och sen bråkat lite till.
Fröken gick runt och ropade efter sin pappa när han var i Gbg, hon letade och letade efter sin pappa. Sen när hon förstod att pappa faktiskt inte var hemma så blev det liv i luckan!
Då vart hon helt omöjlig och slängde sig på golvet och grät. Det dög bara om hon fick sitta i mitt knä eller om jag bar henne.
Sista 2 timmarna innan Chrille kom hem igen var hemska. Hon fick mat,uppmärksamhet,vila m.m.m men inget gjorde fröken nöjd! Var bara att gilla läget helt enkelt.
Så det var himla skönt när väl sambon kom hem igen:) Då fick han ta över den griniga tösen och badade henne lite och gjorde henne klar för sängen.
Imorgon eftermiddag ska jag och fröken till Kungälv och handla lite. Ska bla införskaffa en klänning till lizette, hon måste ju också vara fin på julafton:)
Min pappa skulle göra oss sällskap,får se om han sambo också följe med. Kan vara skönt med sällskap,då går det snabbare att handla när jag inte behöver hålla koll på busungen.

God kväll kära läsare.
Idag har jag och Lizette haft mor och dotter mys. Chrille åkte ju in till Göteborg under dagen för att träffa en kompis.Så idag har vi busat,mys,vart på en liten promenad,ätit mat,bråkat (eller ja Lizen har bråkat & trotsat),blivit sams,busat lite till Och sen bråkat lite till.


Fröken gick runt och ropade efter sin pappa när han var i Gbg, hon letade och letade efter sin pappa. Sen när hon förstod att pappa faktiskt inte var hemma så blev det liv i luckan!Då vart hon helt omöjlig och slängde sig på golvet och grät. Det dög bara om hon fick sitta i mitt knä eller om jag bar henne.

Sista 2 timmarna innan Chrille kom hem igen var hemska. Hon fick mat,uppmärksamhet,vila m.m.m men inget gjorde fröken nöjd! Var bara att gilla läget helt enkelt.


Så det var himla skönt när väl sambon kom hem igen:) Då fick han ta över den griniga tösen och badade henne lite och gjorde henne klar för sängen.


Imorgon eftermiddag ska jag och fröken till Kungälv och handla lite. Ska bla införskaffa en klänning till lizette, hon måste ju också vara fin på julafton:)Min pappa skulle göra oss sällskap,får se om hans sambo också följer med. Kan vara skönt med sällskap,då går det snabbare att handla när jag inte behöver hålla koll på busungen.


Hur har ni det i julstressen? Börjar ni få allt under kontroll? Just nu känner jag mig faktiskt inte direkt nå stressad över julen, kan vara för att vi inte firar hemma i år och behöver fixa med tusen saker.


men vi ska ändå köpa julskinka,prinskorvar och rulla lite köttbullar. Kan vara gott att ha hemma och kunna göra sig en liten skink smörgås. Det hör ju till att gå och små äta massa gott till julen:)


Nu ska vi snart sätta på en film här och mysa ner oss i soffan. Sen blir det att sussa.


kram


Av Ulrika Edqvist - 20 december 2010 16:50

Avslutade just ett långt & bra inlägg & när jag ska publicera skiten så kom det upp att jag blivit utloggad?!


Allt försvann. Fy så surt!  


jaja bloggar lite senare ist.

Av Ulrika Edqvist - 19 december 2010 20:19

Har just beställt lite kläder från Bubbleroom.se 


Blev en klänning,2par Bh:ar och ett par strumpbyxor.


Så nu behöver jag inte tänka på att jag måste köpa kläder till julafton för min del. Skönt att ha det klart.(bara hoppas att det kommer tills innan jul.Stod att leveranstiden var 2-4dagar)


  

En brun Bh


  

Och en plommonfärgad Bh.


Två Bh:ar för 118kr på rean. Inte fel!Behövde faktiskt nya Bh:ar så då passade jag på när det var så billigt  


 

Och här är klänningen som jag beställde,ett par svarta strumpbyxor till det så blir det nog snyggt:)


Billder lånade från http://www.bubbleroom.se/


Eller vad tror ni?   




Av Ulrika Edqvist - 19 december 2010 10:55

God morgon.


Söndag idag och inatt sov Lizen hela natten. Gud så skönt!


Men bara för det hade jag jätte svårt att somna,låg och vred och vände på mig i säkert två timmar minst. 


Idag ska vi städa undan lite,allt har stått på paus ett par dagar då Lizette mått så dåligt så hon krävt våran fulla uppmärksamhet nästan hela tiden. Men idag verkar hon äntligen lite piggare:)


I eftermiddag kommer min pappa och hans sambo förbi en stund. Skönt för Lizen att träffa morfar (fröken är tokig i sin morfar!)så får hon busa lite med honom. Märks att hon börjar bli lite smått rastlös av att vara inne nu. Men det blir inte av att gå ut innan frökens feber är borta. Vilket jag försöker förklara för donnan. 


Men inte direkt det lättaste att förklara för en som är 1,5 år som springer och hämtar sina skor och sen springer till ytterdörren. Gäller att försöka sysselsätta henne helt enkelt:)


Vad ska ni hitta på idag kära läsare? Hur har ni det i julstressen? 


Här hemma så fokuserar vi på att få Lizen att må bra och så får julen bli som den blir helt enkelt. Huvudsaken är att vi får fira julen tillsammans och har det mysigt:)


Ha en fin söndag.


Kram

Av Ulrika Edqvist - 18 december 2010 14:53

Fy så hemskt det känns att tvinga i Lizette hennes medicin,hon skriker som en stucken gris,ålar sig och flaxar med ben & armar. 


Jag var tvungen att gå ifrån för jag klarade inte av det:( Så stackars Christian fick tvinga i henne det sista själv. 


Man känner sig så elak när man måste tvångshålla henne för att ge henne skiten,men det är ju för hennes skull & för att hon ska bli frisk. 


Hon är ju så liten så hon förstr ju inte varför mamma & pappa tvingar i henne sånt. I hennes ögon så är vi ju säkert världens sämsta föräldrar i dom stunderna:(


Förstår inte hur mitt psyke ska fixa att ge henne den där skiten 2ggr om dagen ända tills på onsdag! Hoppas bara att det går lättare för varje gång hon får det.


I bilen på väg in till akuten igår kväll.Lilla skruttan har just spytt ner sig själv(åksjuk) Och är inte alls pigg.


  

På väg hem från akuten. En utmattad tös som vart så duktig på akuten  



Åh nu skrattar mitt lillhjärta när hon busar lite med sin kära pappa. Om hon ändå alltid kunde vara glad & skratta. Ena stunden slänger hon sig på golvet & stortjuter & andra springer hon runt & skrattar. Inte lätt att vara sjuk min lilla ängel.



Vad ska ni hitta på ikväll då kära läsare? Vräker det ner snö hos er också?



Hoppas ni får en fin lördagskväll


Varma kramar

Ullis

Av Ulrika Edqvist - 18 december 2010 11:22

Hallå där.


Är totalt genomslut idag, detta är nog bland den värsta natten jag upplevt som förälder.


Lizen har sovit sammanlagt 3timmar inatt/i morse. Efter jag skrev inlägget igår så vaknade Lizen & vart hur pigg som helst. Sprang runt & busade & skrattade. jaja tänkte vi hon har ju sovit mycket under dagen så inte konstigt. men sen tröttnade vi ganska snabbt så vi la henne i våran säng med oss. där satt hon mest & skrattade till en början.


Men sen kom natten från helvetet hon grät,skrek och hade panik. Inget hjälpte vi tröstade,pussade,kramades,bar runt henne,lät henne vara. ABSOLUT INGET HJÄLPTE! har aldrig sett henne sån förut. Det gjorde så ont i hjärtat att se henne sån:(


Efter många timmars skrik & tårar så lyckades hon äntligen somna (antagligen av ren utmattning stackarn) sen sov hon till halv 7 då hon sovit ca 3timmar & gallskrek & grät igen.


Kändes som man precis slutit ögonen & sen blev man väckt igen.


Älsklingen var snäll & tog henne så jag fick ligga & små slumra en liten stund till. Tack älskling du är underbar!!  


Så idag kommer det inte bli många järn i elden,känner mig nästan svimfärdig för jag är så trött & utmattad. Så nu går man på sparlågan,men det är konstigt hur mycket man orkar när det gäller ens barn. Hade det vart en vuxen människa som betett sig som Lizen gjorde inatt så hade jag nog blivit komplett galen. Men nu har man ju förståelse & har tålamod för att det är ens älskade dotter:)


Nej fy så jag svamlar,ber om ursäkt om det är stavfel ser lite smått dubbelt nu  


Måtte Lizette sova middag snart,behöver sova lite mer känner jag!


Men först ska jag peta i mig lite att äta,måste äta ordentligt nu så man inte blir helt förstörd.



Hoppas er natt/morgon vart bättre & lugnare:)


Återkommer när jag känner mig lite mer utvilad!


Kram 


Ovido - Quiz & Flashcards