twoheartsinone

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Ulrika Edqvist - 17 december 2010 18:46

God kväll.


I skrivande stund ligger mina älsklingar & sussar.


Lizen är inte alls pigg, hon var så ledsen och inget dög för fröken. Så då fick hon ta ett bad,vilket oftast får henne på bra humör:) Skönt att hon fick vara glad en stund,skär så i mamma hjärtat när hon är så ömklig och ledsen.


Efter badet fick hon lite mat och rena kläder. sen gick hon och hämtade napp,snuttefilten och sin Nalle puh för att sedan vilja krypa upp i mammas famn här i soffan.


Så gosigt,man vet att hon är sjuk när hon vill gosa självmant! Det är en annars väldigt aktiv och pigg liten tös vi har som nästan aldrig sitter stilla i famnen mer än två minuter.


Så i en halvtimme låg vi bara och gosade i soffan. Sen gick hon ner och gick till sin pappa ist. Så nu ligger dom i sängen och halvslumrar sött.


Hatar när våran lilla skrutta är sjuk,men nog är det bra mysigt när hon vill krypa upp nära i famnen och mysa  



Så ikväll blir det bara mys,får se om jag får nå mys med min kära fästman eller om våran tös vill ha sin pappa för sig själv hela kvällen. Hon har blivit lite mer pappig nu,förut var det nästan bara mamma som gällde.


Tycker det är så mysigt att se när dom gosar och busar. Då fylls hjärtat av så mycket kärlek:)


   Mina älsklingar på BB. Jag älskar er så mycket<3


Nehepp nu blev det tårar när sambon försökte lägga dottern i hennes säng. Usch inte lätt att vara liten och sjuk:(



Hoppas ni får en fin kväll och att ni klarat er från jobbiga förkylningar.


kram


Av Ulrika Edqvist - 17 december 2010 14:37

God dag kära läsare.


Fick för en liten stund sen erfara ännu en gång att när man har barn har man sitt hjärta springandes utanför sin kropp.


Lizen brukar alltid vara så försiktig och duktig när hon ska klättra upp eller ner från soffan. Och oftast så hinner man ju fram innan olyckan är framme. Men inte idag!


Christian satt i soffan och Lizette klättrar upp i soffan och vill gosa lite. Sen efter ett tag ska hon klättra ner, allt ser ut som vanligt och Christian tittar bort för en sekund. PANG!!!!


Då dyker Lizen med huvudet/ansiktet ner i golvet. Usch så rädd man blir och hjärtat stannar till för några sekunder. Pappa C har hunnit lyfta upp henne inom några sekunder och tröstar våran gråtande tös.


Efter en liten stund ville hon komma till mamma ist, så då kramades vi lite medans jag försökte kolla hennes ansikte och huvud.


Allt såg bra ut och jag tror inte hon skadade sig,men är ju alltid lite otäck när barn ramlar & slår i huvudet. Så vi får hålla ett extra öga på sessan idag och se om hon ändrar beteende eller plötsligt blir matt. 


Nu springer hon iaf runt och busar för fullt, så hon verkar vara den vanliga busiga tösen:)


Alla säger att när man får barn så kommer man för alltid att ha sitt hjärta springandes utanför sin kropp. Och nog stämmer det alltid!


Jag vet ju att jag inte kommer kunna skydda henne från allt så som skrubbsår,få sitt hjärtat krossat av någon pojke/flicka och massa andra saker. Men det är ju sånt som hör till livet som kommer forma henne till den hon ska bli:)


  

Bild från förra julen.Så liten Lizette var,1år har gått så fort!


Nu ska gubben iväg till affären,så jag ska mysa lite med min sessa  



Hoppas ni får en fin fredag.


Kram


Ullis



Ovido - Quiz & Flashcards