twoheartsinone

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Ulrika Edqvist - 2 december 2010 22:14

Hej kära bloggläsare.


Sorry att jag inte bloggat idag,men har legat med hemska smärtor hela dagen/kvällen. Har haft så satans ont i magen typ i mellangärdet en strålande smärta som gör att jag legat mer eller mindre dubbelvikt hela dagen.


Hoppas att det gått över tills imorgon bitti för då ska nämligen jag och Lizette till bvc för 1,5års kontroll. Christian kan inte följa med då han själv har ett läkarbesök den tiden. Känns inte så där jätte kul att gå utanför dörren med en envis liten tös och sen sitta på Bvc en timme och sen gå hem. Med tanke på att som jag mår nu kan jag knappt stå upp.


Men tur att man är envis och gör allt för sin lilla sessa,biter ihop den stunden så hon får sina sprutor och får göra undersökningen. Hoppas att hon inte får feber som hon alltid fått av sina sprutor. Är så jobbigt att se henne så otröstlig och ledsen:(


Inte vidare rolig bloggning det här känner jag. Ska kolla klart på en serie jag ser nu och sen krypa i säng.


Hoppas jag mår bättre imorgon så jag orkar uppdatera lite mer. Har det inte gått över tills imorgon kväll ringer jag nog sjukvårdsupplysningen och hör vad dom tror det kan vara.


Natti natti


kram



Av Ulrika Edqvist - 2 december 2010 00:28

God kväll kära läsare.


Fick en komentar om att fler bilder önskas och jag lovar att jag ska bättra mig med det. Men även önskemål om att det skulle vara lite mer personligt & om mina livserfarenheter.


Och nu är jag ju ändå vaken och sitter här med min onda hals och har tråkigt, så då kan jag ju skriva lite om mig själv. Varning för långt inlägg!


Så vem är då jag?


Jag är född i Värmland och bodde där ända tills jag skulle fylla 6år (har släktingar kvar i värmland,som jag försöker hälsa på så ofta jag kan.) När jag skulle fylla 6år så flyttade vi till en stad som heter Sala. Då min mammas dåvarande kille som även är min minsta lillebrors pappa (jag har 2småbröder, Jim 20år & Niclas 16år)

bodde där.


Jag och min mamma står varandra väldigt nära och har alltid gjort. Då mina föräldrar separerade redan när jag var väldigt liten så har jag alltid bott hos min mamma. Pappa bodde långt bort & vi försökte ses då jag hade lov & så.


Men åter till min mamma som heter Lina och är och för blir min hjälte. Vi har gått igenom mycket ihop,många ggr har vi bråkat och skrikit på varandra under tonåren. men ovasett hur arga vi kunde vara på varandra så fanns du ALLTID där för mig och mina bröder. Jag var långt ifrån guds bästa dotter i tonåren, jag skolkade,söp,hamnade i fel umgängeskretsar,hade ätstörningar,försökte ta livet av mig en gång m.m.m


Men tack vare dig så överlevde jag och det gick bra för mig ändå.

  

Min älskade mamma<3

 

  

Min fina bror Jim

 

  

Min fina bror Niclas & Lizette

 

 

 

Jag gick barn&fritids utbildningen i gymnasiet och Bf02 var verkligen en underbar klass. För första gången så älskade jag att gå till skolan (för det mesta ska jag väl tillägga) Vi var ett sånt härligt gäng i klassen som hade så kul ihop.

Träffade en ny kille som jag vart tillsammans. jag & J var tillsammans i ca 4,5år bodde ihop & var även bra vänner efter. Efter det tog slut var jag singel i ca 1år,under den tiden så chattade jag med Christian på msn (En vän till oss båda presenterade oss för varandra på nätet) För att göra en lång historia kort där så åkte jag 40mil för att träffa han efter att ha chattat i nästan ett års tid.

 

Det sa klick ganska så direkt för oss och efter det så gick det fort. Väldigt fort!

Efter ca 4månader så hade jag en liten ärta i magen(så vi kallade Lizette när jag var gravid) Så då vart det flytt på riktigt.

 

  

Bf+7 (gick över 10dagar innan sessan behagade att komma ut,med lite hjälp) <3

 

Var ett av mina största beslut här i livet,att lämna all trygghet jag kände till. Min familj,vänner och allt som varit så fint. Jag tvekade aldrig en sekund på att flytta,jag behövde få komma ifrån mycket som hänt i Sala.

Och jag ångrar inte heller det beslutet idag,men självklart är det skit tufft att bo över 40mil ifrån sin mamma,bröder & sina närmsta vänner.

 

Men där började mitt nya liv. Mitt nya liv ihop med Christian som idag är min fästman,min dotters pappa och en underbar vän<3

  

Mina älsklingar<3

 

Så det är väl ungefär där jag står idag. Nu vart det väldigt personligt,lite mer personligt än jag hade tänkt faktiskt.

Vissa kommer säkert bli förvånade över en del saker som jag skrivit om som hände i tonåren. Inget jag är stolt över,men det är en del av mitt liv & inget som går att sudda ut..

 

Nu är klockan 01.05 så nu måste jag hoppa i säng & försöka sova.

 

Har ni orkat läsa allt detta så en stor eloge till er  

 

Ni får gärna slänga in en komentar,ser i statistiken att ni iaf är ca 20st som läser bloggen än så länge. och tycker jag förtjänar några komentarer efter detta väldigt personliga inlägg.

 

natti natti

 

Kram

 


Ovido - Quiz & Flashcards