twoheartsinone

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Ulrika Edqvist - 13 december 2010 19:46

Denna vackra kyrka kom pappa med idag (från farmor som han hälsat på i helgen,den har en gång tillhört min gammelfarmor) Som barn älskade jag att sitta & titta på den fina kyrkan & skruva upp den så den spelade fin julig musik hemma hos farmor.


Och nu har jag fått den av min fina farmor  


Det är en ära att få ha den hemma hos oss & veta att den varit med från min gammelfarmors sida & förhoppningsvis är den fortfarande hel när Lizette är vuxen så att hon kan få den från mig:)


   

Julig kyrka

 

  

Bilderna blev så ljus med blixten på.

 

  

Så tog en bild även utan blixt så ni fick se hur mysigt den lyser:)

 

Tack älskade farmor för den fina kyrkan,Lizette älskar den och har vart framme och pillat på den flera ggr ikväll:)

 

Kram

Av Ulrika Edqvist - 13 december 2010 17:11

Hej igen.


Inte direkt nå mer utvilad trots att jag sovit några timmar.


Nu har både jag och Lizette fått feber. Lizen började kännas varm redan på dagis strax innan vi skulle gå hem. Så hon har mest velat sova idag. men mellan varven så busar hon lite. Så relativt pigg iaf med tanke på att hon har hög feber.


Jag har ju hat ont i halsen i ca två dagar nu och efter jag vaknade idag igen så hade febern även kommit till mig. Så det är inte många järn i elden här hemma. Verkar som Christian iaf har klarat sig ifrån skiten. Så han får pyssla om sina tjejer:)


slänger in några få bilder. Måste redigera bort lite ansikten på dom bilderna då det är fler barn med. Tycker inte det känns helt okey att lägga ut dom bilderna på nätet.


  

Innan lucian,fröken ville inte stå stilla för att vara med på kort.

 

  

Sessan börjar bli lite smått hängig efter luciatåget

 

  

Myser i mammas famn

 

  

Far & dotter äter lussebulle

 

  

Mumms

 

  

Lizen i morfars knä. Här börjar febern blomstrar upp,så efter detta klädde vi på oss & gick hem.

 

 

Bloggar nog inge mer ikväll då jag inte är på topp.


Hoppas ni haft en fin måndag och lucia:)


Kram



Av Ulrika Edqvist - 13 december 2010 08:11

God morgon (eller iaf morgon för min del)


Natten har varit hemsk! Kände på mig att det skulle bli en jobbig natt & nog tusan hade jag rätt. För en gångs skull när jag lägger mig i tid så ska det bli en jobbig natt.


Var det inte Lizen som vaknade av sin hosta,mardrömmar eller att hon var pigg mitt i natten så var det katterna som fick frispel & sprang runt & härjade!


Så sammanlagt så sov väl jag ca 1,5timme.


Men men det var bara till att kliva upp tidigt som tusan imorse ändå.


Lucia firandet på dagis gick jätte bra & vi är två väldigt stolta föräldrar:)


Skriver lite mer senare & lägger ut bilder från Lucian. Nu tänker jag faktiskt passa på att sova en liten stund medans Lizette sover. Stackarn hon var så trött,inte konstigt efter denna natten & den tidiga morgonen (hon gick upp 04.30 med sin trötta pappa)


   

En gammal bild på mig & sessan när hon var mindre.


Säger god natt (god morgon) för en stund & återkommer senare förhoppningsvis lite piggare & mer utvilad.


Kram  

Ovido - Quiz & Flashcards