twoheartsinone

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Ulrika Edqvist - 18 december 2010 14:53

Fy så hemskt det känns att tvinga i Lizette hennes medicin,hon skriker som en stucken gris,ålar sig och flaxar med ben & armar. 


Jag var tvungen att gå ifrån för jag klarade inte av det:( Så stackars Christian fick tvinga i henne det sista själv. 


Man känner sig så elak när man måste tvångshålla henne för att ge henne skiten,men det är ju för hennes skull & för att hon ska bli frisk. 


Hon är ju så liten så hon förstr ju inte varför mamma & pappa tvingar i henne sånt. I hennes ögon så är vi ju säkert världens sämsta föräldrar i dom stunderna:(


Förstår inte hur mitt psyke ska fixa att ge henne den där skiten 2ggr om dagen ända tills på onsdag! Hoppas bara att det går lättare för varje gång hon får det.


I bilen på väg in till akuten igår kväll.Lilla skruttan har just spytt ner sig själv(åksjuk) Och är inte alls pigg.


  

På väg hem från akuten. En utmattad tös som vart så duktig på akuten  



Åh nu skrattar mitt lillhjärta när hon busar lite med sin kära pappa. Om hon ändå alltid kunde vara glad & skratta. Ena stunden slänger hon sig på golvet & stortjuter & andra springer hon runt & skrattar. Inte lätt att vara sjuk min lilla ängel.



Vad ska ni hitta på ikväll då kära läsare? Vräker det ner snö hos er också?



Hoppas ni får en fin lördagskväll


Varma kramar

Ullis

Av Ulrika Edqvist - 18 december 2010 11:22

Hallå där.


Är totalt genomslut idag, detta är nog bland den värsta natten jag upplevt som förälder.


Lizen har sovit sammanlagt 3timmar inatt/i morse. Efter jag skrev inlägget igår så vaknade Lizen & vart hur pigg som helst. Sprang runt & busade & skrattade. jaja tänkte vi hon har ju sovit mycket under dagen så inte konstigt. men sen tröttnade vi ganska snabbt så vi la henne i våran säng med oss. där satt hon mest & skrattade till en början.


Men sen kom natten från helvetet hon grät,skrek och hade panik. Inget hjälpte vi tröstade,pussade,kramades,bar runt henne,lät henne vara. ABSOLUT INGET HJÄLPTE! har aldrig sett henne sån förut. Det gjorde så ont i hjärtat att se henne sån:(


Efter många timmars skrik & tårar så lyckades hon äntligen somna (antagligen av ren utmattning stackarn) sen sov hon till halv 7 då hon sovit ca 3timmar & gallskrek & grät igen.


Kändes som man precis slutit ögonen & sen blev man väckt igen.


Älsklingen var snäll & tog henne så jag fick ligga & små slumra en liten stund till. Tack älskling du är underbar!!  


Så idag kommer det inte bli många järn i elden,känner mig nästan svimfärdig för jag är så trött & utmattad. Så nu går man på sparlågan,men det är konstigt hur mycket man orkar när det gäller ens barn. Hade det vart en vuxen människa som betett sig som Lizen gjorde inatt så hade jag nog blivit komplett galen. Men nu har man ju förståelse & har tålamod för att det är ens älskade dotter:)


Nej fy så jag svamlar,ber om ursäkt om det är stavfel ser lite smått dubbelt nu  


Måtte Lizette sova middag snart,behöver sova lite mer känner jag!


Men först ska jag peta i mig lite att äta,måste äta ordentligt nu så man inte blir helt förstörd.



Hoppas er natt/morgon vart bättre & lugnare:)


Återkommer när jag känner mig lite mer utvilad!


Kram 


Av Ulrika Edqvist - 18 december 2010 01:14

Nyss hemkommen från Lizettes första sjukhus besök.


efter att ha fått alvedon då hon var febrig ikväll så vaknade hon & var glödhet. Tog tempen som visade 39,4grader (en timme efter hon fått alvedon) Så ringde sjukvårdsupplysningen & dom tyckte vi skulle åka in då hon haft hög feber i fyra dagar. Dom trodde att det kunde vara en infektion eller nått.


Så var bara till att ringa min pappa som fick komma & hämta oss & sen slänga in oss i bilen.


För att göra en lång historia kort så visade det sig att hon har öroninflammation på höger öra. Så nu har hon fått antibiotika som hon ska äta fem dagar & örondroppar.


Lizen var så duktig hela tiden, vart lite gallskrik & tårar när doktorn skulle titta i örat,inte konstigt då hon var trött,kinkig & hade hög feber.


Nu sover sessan gott och jag ska strax lägga mig jag med, ska bara varva ner lite efter den hektiska kvällen/natten.


Bloggar mer imorgon när vi vaknat till liv.


kram från en trött mamma



Ovido - Quiz & Flashcards