twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Tisdag och försovning

Av Ulrika Edqvist - 28 december 2010 13:26

Hej.


Tisdag idag vilket innebär att Lizette skulle vart på förskolan idag. MEN lilla jag råkade stänga av alarmet och råkade somna om. Så vid halv tio vaknade vi och upptäckte att vi försovit oss. jaja fröken fick vara hemma idag ist så får hon gå till förskolan imorgon och leka med sina kompisar. Sista gången hon går till dagis detta året, sen är det ju år 2011 =)


Blev väckt på ett trevligt sätt inatt;) Sånt gillas!


Sen hade jag en sån mysig och verklig dröm. Drömde att jag var höggravid (vecka 38) och att vi åkte in till förlossningen i Skåne för vi var vist där av någon anledning. Men iaf när vi kom in kände jag att nu kan det inte vara långt kvar! Det tryckte på som satan,men ingen barnmorska eller sköterska hade tid att undersöka mig. Sen sa dom att du är så lugn och harmonisk och verkar inte ha så ont. Då kan det knappast vara dags snart!


När vi fått ett undersökningsrum och var ensamma sa jag till sambon att nu är det dax tryck på klockan! Ingen kom och jag fick lite smått panik och sa att sambon måste kolla efter. Då var halva huvudet ute! Så han fick förlösa vårt barn. Lagom tills barnet var ute så kommer en barnmorska in och ser chockad ut. Hon frågar varför jag inte sa att det var dax. haha


Det blev iaf en liten liten söt pojke med klarblå ögon som vägde 3200gram och var 50cm lång. En liten bebis om man jämför med Lizette som vägde över 4kg (gick över tiden med henne)



Himla mysig dröm var det iaf och jag minns alla detaljerna så bra,oftast brukar man ju glömma bort lite saker från sina drömmar. Tänk om man hade haft en sån enkel förlossning. Fast iof så tror jag att när det går så fort så hinner man nog inte riktigt bearbeta allt som händer och ställa in sig på att det snart är en bebis ute. Eller vad tror ni?


Ne nu ska jag ta mig lite att äta här. Donnan ligger och vilar nu så får passa på att äta lite när det är lugn och ro:)


Ha det fint!


Kram

 
 
Ann

Ann

28 december 2010 21:47

haha :) Nej bara 11 minuter inne på förlossningen och 2½ timme allt som allt var inte så jättekul.....
Hade gärna legat nån timme till :D

http://annottosson.blogspot.com

Ulrika Edqvist

28 december 2010 21:51

Ja jag kan tänka mig att det blir jobbigt om det går för fort. Min förlossning tog ju 12 timmar (inne på förlossningen) innan dom beslutade om akut kejsarsnitt. Men då var ju jag helt död efter nästan 3 dagar med konstanta värkar & knappt någon sömn. Men ut kommer dom alltid som tur är! Och huvudsaken är ju att dom små liven mår bra när dom väl kommer ut till världen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards