twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Längesen men ändå inte

Av Ulrika Edqvist - 26 januari 2011 18:54

Idag är det sex år sen jag fick det tragiska beskedet.


Sex år sen jag fick reda på att du inte längre levde.


Sex år och jag minns varenda detalj som om det vore igår.


Minns så väl hur min mamma berättade om olyckan och hur jag bröt ihop totalt.


Mamma tog mig till och Andréa till minneslunden,vi hade varit och solat och allt var frid och fröjd trodde vi. Tills mamma sa att hon måste berätta en sak för oss.


Hon berättade om hur olyckan gått till och att du nu inte längre fanns bland oss.


Dagarana efter jag fick beskedet var som en dimma. Jag grät mest hela tiden,var arg och ledsen. Arg på dig för att du tog ett sånt korkat beslut! Arg för att du bara fick 17år att leva.


Ledsen för din familjs skull,ledsen för att du en gång var inte bara en fin vän utan även min pojkvän. Var väl aldrig super seriöst mellan oss,vi var unga och naiva. Men du betydde mycket och du var en fin kille.


Jag funderar ofta på hur det hade vart om du levt idag. Vad det hade blivit av dig.


Sista gången vi sågs så pratade vi om gamla minnen om hur kul vi alltid hade det ihop. Och hur dumt det var att vi glidit ifrån varandra, vi lovade varandra att vi skulle bli bättre på att träffas oftare. Du sa att du alltid tyckt om mig för att jag var en sån glad tjej.


Jag hoppas att du funnit ro där du är nu och har det bra. 


Jag saknar dig

 
 
Marija

Marija

26 januari 2011 20:45

Vad tiden går fort. Känns som det var igår man satt i kyrkan och grät! :(

http://www.m3ariia.bloggplatsen.se

Ulrika Edqvist

26 januari 2011 23:12

ja och jag kom på att jag räknat fel,det är 8år sen inte sex år sen. Lite trött i huvudet idag så tänkte helt fel när jag skrev inlägget:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards