twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Glädje

Av Ulrika Edqvist - 14 januari 2011 19:36

Hej gott folk.


Om ni visste hur jag har saknat internet! Har varit utan internet i ca 13 dagar. Saknat att läsa alla bloggar jag dagligen läser,att kunna ha den dagliga kontakten med folk via msn/facebook. Och att självklart inte kunna blogga har varit väldigt jobbigt!


Men nu borde allt vara som vanligt igen:)


Under dessa 13 dagar har jag fått ett väldigt glädjande besked faktiskt. Nämligen att jag kom in på undersköterske utbildningen som är i Göteborg  


Åhhh så glad jag blev! Hade ställt in mig på att jag inte skulle komma in(dels för att det är så många som söker och även för att om jag nu inte skulle komma in och hoppats för mycket så hade jag nog blivit väldigt besviken!)


Börjar plugga på torsdag alltså om sex dagar (börjar bli lite smått nervös!) Herregud det var nog ca 6år sen jag satt i skolbänken ordentligt sist! Men jag känner mig riktigt peppad och har bestämt mig för att fixa detta nu!


Kommer ju bli en held del förändringar,jag den morgontrötta sjusovaren ska börja pendla (är ca 2timmar & 40minuters restid varje dag jag går i skolan) Men bara man vänjer sig går det nog bra:)


Kommer få en bättre ekonomi och vi kommer inte behöva vända ut och in på varenda krona. Vilket känns helt underbart!


Jag kommer få läsa något som verkligen intresserar mig. Älskar att jobba inom vården och få hjälpa människor är något jag brinner för. Vet dock inte vad jag vill jobba med när jag blir stor än. Har så mycket drömmar! Men en usk utbildning kan helt klart komma till stor nytta i alla dom drömmarna jag har.


Det som jag bävar lite över är helt klart att jag inte kommer vara hemma med Lizette lika mycket. För hennes del är det nog ingen fara hon kommer fortsätta gå på dagis 3 dagar i veckan och sen har hon sin fina pappa:) Så henne går det ingen nöd på! Är mest mitt mammahjärta som kommer svida då jag kommer missa mycket.


Men dom dagarna jag är ledig och den tiden jag inte måste plugga så kommer jag lägga all min energi på min fina dotter och sambo:)


Ska se till att jag och Lizette har en mor och dotter dag en dag i veckan då vi är helt själva och gör nått mysigt eller busigt.


Så det kommer nog bli en hel del prat om skolan här i fortsättningen.


Redan på onsdag(dagen innan skolan börjar) Så åker vi in till göteborg alla tre så ska vi åka till skolan så jag vet vart den ligger och så att jag hittar själv sen på torsdagen. Mysigt att åka iväg alla tre,sen blir det väl att vi käkar nå gott också säkert.


Här hemma ligger dottern redan och sover hon är inte riktigt helt kry,hostar,snorar och har nog lite feber. Så hon ville sova tidigt ikväll lillskruttan.


Så vi får ha fredagsmyshelt själva vi vuxna,ska ta och tända lite ljus och sen mysa ner sig ordentligt i soffan framför tv:n


Vad ska ni hitta på i helgen? Berätta gärna, alltid kul när ni skriver komentarer:)


Ha en mysig fredagskväll


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards