twoheartsinone

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Naiv morsa

Av Ulrika Edqvist - 29 november 2010 20:39

Det är jag det!


Trodde jag verkligen att min busunge till dotter skulle sitta still för att jag skulle klippa hennes lugg? haha inte en chans!


Först fick hon sitta i sin matstol & ha en leksak medans jag kammade hennes blöta hår. Fram med saxen & klippa lite. nehe inte det inte för då ruska ungen på huvudet & börjar skrika!


Ta ut fröken ur stolen & sätta henne i Chrilles knä så han fick hålla i henne. Kamma om håret så det ligger rätt. Fram med saxen & klipp en liten liten liten bit. Gallskrik!!! Panikartad unge.


Morsan börjar bli lite smått svettig när jag inser att detta kommer aldrig att gå!

Men naiv som jag måste vart så tänkte jag: OKEY ETT SISTA FÖRSÖK!


Spraya håret blött (som vid det här lagret hunnit bli torrt! Jasså det var roligt? Ja men då sprutar vi lite mer. Asgarv!) Yes nu är hon glad,detta kanske kan gå vägen? Börjar kamma håret igen!! Fram med saxen & klipper några ynga små fjun & sen vart det gallskrik igen!!


Äsch va tusan vi struntar i det! Är inte värt att hela kvällen blir förstörd & att vi blir osams för en liten lugg! Så imorgon ska jag gå in till frisören med fröken så får dom klippa henne ist (stackars stackars frisör som får Lizen som kund!) Det blir hennes första frisör besök. Har klippt hennes lugg två ggr tidigare själv & då har det gått bra.


Men nu har ju fröken myror i brallan & tycker inte om att sitta still längre stunder. Får hoppas det går bättre när frisören klipper ist. Ska nog vara smart att gå iväg med henne direkt efter dagis,då brukar hon vara lite småtrött & ganska lugn:)


Tänk att något så enkelt som att klippa en liten liten lugg kan bli så svårt!


Nu ligger iaf den bestämda donnan & sover sen ca en timme tillbaka. Njuter av tystnaden. Idag har hon varit helt sjövild & hur busig som helst. Märks att hon vill till dagis. men sa att imorgon ska du få gå till dagis (Hon går bara tis,ons & torsdagar) Då sken hon upp som en liten sol :) Så kul att honälskar att gå till dagis & trivs så bra.


Nej nu ska jag nog ta kväller här & plocka fram lite chips & mysa i soffan.


Vi hörs imorgon igen.


Kram

 
 
Ann

Ann

30 november 2010 11:19

haha, inte det lättaste det där inte :)

Jag brukar sätta Colin i matstolen med brickan på och lassa på rispuffar och russin och sen sätta honom framför tvn med nåt på som han vill se då brukar han faktiskt sitta stilla :)

http://annottosson.blogspot.com

Ulrika Edqvist

30 november 2010 11:34

ja ska nog ge det ett försök till idag (Envis som jag är!)

Ge henne lite frukt som jag vet att hon gillar & sätta på barnTv så kanske hon kan sitta still i några minuter iaf=)

Skam den som ger sig heter det ju! haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Edqvist - 20 maj 2011 22:08

Ja nog kan man säga att jag haft bloggtorka! Var ju evigheter sen jag bloggade sist!   Vad har hänt sen sist då? Massa plugg,mys med familjen,en sjuk dotter och efter hon frisknade till kan man säga att den riktiga trotsen kom med råge. Jösses, v...

Av Ulrika Edqvist - 26 april 2011 10:50

Hej. Hoppas allt är bra med er, här är det bara fint. Dock så har jag drabbats av en enorm bloggtorka. Känns som att jag hellre njuter av det fina vädret som vi har nu än att sitta vid datorn.   Kanske slänger in lite bilder senare ikväll,men jag...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 21:27

Vi har haft en fin dag, pappa och hans sambo kom vid tolv snåret och stannade tills efter fyra.  Vi fikade lite och Lizen fick paket ett par sandaler och en lite pall som hon kan stå på inne i badrummet. Efter vi fikat klart så gick vi till lekparken...

Av Ulrika Edqvist - 23 april 2011 10:11

Vi har haft ett par underbara dagar, tänkte bjuda på lite bilder från dom senaste dagarna som gått.   Födelsedagsbarnet öppnar paket på morgonkvisten:)     Bild från förskolan då Lizen blev firad. Älskar att förskolan tar mycket bilder på alla b...

Av Ulrika Edqvist - 21 april 2011 11:50


För idag är det Lizettes2års dag! Grattis våran älskade dotter, du förgyller vårat liv. Och du är så otroligt älskad!     Födelsedags fin tjej redo för förskolan.   Vi funderade först på att ha Lizen hemma idag då det är påsk och hennes fö...

Ovido - Quiz & Flashcards