twoheartsinone

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Ulrika Edqvist - 25 november 2010 18:13

Jahapp då är det dags att besöka musdoktorn imorgon. Ska åka in till Gynmottagningen i Trollhättan för att göra ett återbesök. För ca 1,5år sen upptäckte läkarna att jag hade en otäck cysta på den ena äggstocken. Var planerat att den skulle opereras bort då den var så stor och växte in i äggstocken. men för nästan exakt ett år sen när jag sulle opereras så såg dom på undersökningen att den krymt i storleken.


Så det blev ingen operation och nu måste jag alltså in för att kolla upp så den växt bort helt. Usch jag hatar att ligga i den där förbannade Gynstolen, är en ny läkare denna gången (kvinnlig) Inte för att jag bryr mig om det är en man eller kvinna. Har mer med att göra med att man känner sig så utlämnad och blottad när man ligger där i stolen.


Jaja det ska nog gå bra! Lite prat,upp i gynstolen undersökning och Vul(Vaginalt ultraljud, enda sättet att kunna se om cystan är kvar.) Sen tacka för sig och gå.


Mina älsklingar följer med imorgon också, så efter besöket ska vi strosa lite på stan. Ska B.la kolla efter nya mockasiner till Lizette,är så kallt på golvet på dagis.


Hoppas att inte lillhjärtat blir åksjuk på bussen imorgon bara. Får se till att hon äter frukost någon timme innan vi ska åka vid nio så vi slipper spyor. Får absolut inte glömma ombyte till Lizen om det ny blir en liten olycka.


Får se om jag bloggar lite mer senare,har en del att fixa inför imorgon.


Ha en mysig kväll.


Kramar




Av Ulrika Edqvist - 25 november 2010 14:40

Sådär då har vi kommit hem efter att ha åkt lite pulka,först tänkte vi åka lite i pulkabacken som finns här utanför oss. Men det var över en meter pudersnö så pulkan drunknade i snön. Så då fick vi gå runt med pulkan ist så Lizette fick åka lite pulka iaf:)


Lizen tyckte det var kul att åka pulka,iaf när man sprang med pulkan. men det är ju så satans halt ute så vi våga inte springa allt för mycket (då hade någon av oss ramlat & brutit benet antagligen) Annars satt hon mest i pulkan och kollade runt och såg lite skeptisk ut.

  

Hmm vet inte riktigt om jag tycker det är kul eller inte att åka pulka.

 

  


Lizette ser en aningen skeptisk ut  

 

Lägger ut lite fler bilder senare,tar sån tid nu. Verkar vara nå knas med bloggen.


Nu ska jag gå och pussa på min busunge som springer runt och busar  




Av Ulrika Edqvist - 25 november 2010 13:29

Hallå


Idag har jag och Christian haft en liten frukost dejt på fiket. ska strax bölsa på mig kläder för att hämta Lizette på dagis. Sen ska vi ut i snön och åka lite pulka, kameran är laddad så den får följa med ut:)


Blir nog inte ute så jätte länge då snön vräker ner. Har beställt nya vinterskor till mig & Chrille nu. Så när dom kommer kan vi ara ute länge & busa i snön:)


Hoppas ni alla har en bra torsdag.


Bloggar mer senare & lägger upp bilder från pulka åket.


Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards